عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 25 / 3 / 1399
بازدید : 7723
نویسنده : برقبانی

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی های اندرویدی با آن مواجه هستند ، باز نشدن اینستاگرام با اینترنت گوشی است. دلیل اصلی بروز این مشکل بر هم خوردن APN اینترنت می باشد که در صورت لزوم می توانید با روش هایی که در ادامه گفته می شود آن را اصلاح کنید. توجه داشته باشید که این مشکل عموما در گوشی های اندروید رخ می دهد چون گوشی های آیفون APN را به صورت خودکار تغییر می دهند و کمتر به این مشکل دچار می شوند.

 

مقاله دلیل باز نشدن سایت با اینترنت گوشی توضیح دادیم ، عامل اصلی باز نشدن سایت و یا اینستاگرام با گوشی مربوط به اپراتور ارائه دهنده اینترنت خط موبایل شما می باشد. اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید به کمک روش زیر APN جدیدی روی گوشی خود اعمال کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که این مشکل بیشتر در گوشی های اندرویدی هنگام استفاده از شبکه های 4G ، 3G ، 2G رخ می دهد و در گوشی های آیفون APN به صورت خودکار شناسایی می شود :

1- مسیر Settings > More > Mobile Network > Access Point Names را در گوشی اندروید خود طی کنید. (در این روش الگوی آموزش داده شده در گوشی اندروید 4.4 به بالا است و در سایر نسخه های سیستم عامل اندروید نیز مشابه با همین مسیراست )
2- APN مربوط به اپراتور خود که در اینجا ایرانسل مد نظر است را حذف کنید.

 

 


3- در قسمت New APN مشخصات زیر را در کادر های مربوطه وارد کنید :

 

APN : mtnirancell

10.131.26.138 : WAP 1.0 Proxy

Port : 9201

4- بعد از تنظیم APN مجددا دیتای گوشی را فعال کنید. به احتمال قوی مشکل باز نشدن اینستاگرام با نت گوشی رفع می شود.

 

باز نشدن اینستاگرام با نت همراه اول

در هنگام استفاده از اینترنت همراه اول ممکن است بازهم اینستاگرام شما باز نشده و اطلاعات و تصاویر درخواستی شما لود نشوند. در این شرایط مثل روش بالا نیاز است APN گوشی را تغییر دهید تا شبکه اینترنت شما از نو راه اندازی شود. این روش در گوشی های اندروید کاربرد دارد زیرا گوشی های آیفون APN را به طور خودکار شناسایی می کنند. برای تغییر APN همراه اول مسیر زیر را طی کنید :


1-  Settings > More > Mobile Network > Access Point Names
2- در قسمت New APN مشخصات زیر را وارد کنید

 

                                                     MCInet   :connection name

                    http://mci.ir:home page                                                  

                                                     APN : mcinet

 

3- بعد از انجام مراحل بالا یکبار دیتای گوشی را روشن و خاموش کنید.

 

روش دیگر برای باز نشدن اینستاگرام

راه حل بعدی برای مشکل باز نشدن اینستاگرام  ، خالی کردن حافظه کش اندروید است. با پاک کردن این قسمت می توانید کمکی به مشکل باز نشدن اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی خود بکنید :

روش اول :

وارد بخش Settings شوید و در قسمت Apps اینستاگرام را انتخاب کنید.

گزینه Clear Cache را انتخاب کنید تا کش اینستا شما پاک شود.

 

روش دوم :

از نرم افزار های تغییر آی پی برای حل مشکل باز نشدن اینستاگرام خود استفاده کنید.

 

روش سوم :

برنامه اینستاگرام را یک بار حذف و ورژن جدید آن را دانلود کنید. این روش در بیشتر مواقع مشکلات اینستاگرام نظیر باز نشدن استوری در اینستاگرام ، رفع مشکل آپلود نشدن فیلم در اینستاگرام را نیز حل می کند.

 

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , باز نشدن اینستاگرام با نت گوشی_رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در گوشی ,
تاریخ : 18 / 3 / 1399
بازدید : 7197
نویسنده : برقبانی
 

 

هرگاه بخواهیم یک فایل از نرم افزار Microsoft Word را طوری ذخیره کنیم که بعدا بتوانیم به راحتی آن را در هرجایی چاپ کرده و یا اینکه در اینترنت به اشتراک بگذاریم، بدون اینکه فرمت آن به هم بریزد، بهترین گزینه تبدیل کردن آن به فایل PDF می باشد. فایل PDF یا Portable Document Format به معنای فرمت سند قابل حمل می باشد. این پسوند، به کاربران اجازه می‌دهد تا فایلهای خود را بدون امکان تغییر و با فرمت دلخواه ذخیره کنند و به سایر کاربران نیز امکان می‌دهد تا این فایل را به راحتی در هر سیستمی اجرا کرده و مشاهده نمایند. برای تبدیل نسخه های نختلف word به PDF راه های مختلفی به شرح زیر وجود دارد:

 

الف) ذخیره فایل Word با پسوند PDF در نرم‌افزار Word 2010

1- فایل خود را آماده کنید.

2- بر روی گزینه File کلیک کرده و سپس گزینه Save As را انتخاب کنید.

3- نامی برای فایل خود انتخاب نمایید. دقت کنید نامی که انتخاب می‌کنید آسان و قابل‌ فهم باشد، انتخاب نامی با استفاده از اعداد و یا حروف نامشخص، شانس شما را برای باز کردن این فایل در آینده کم می‌کند یا حتی ممکن است، هنگام ارسال آن از طریق ایمیل شما را به زحمت بیندازد.

4- گزینه Save as a Type را انتخاب کرده و سپس گزینه PDF را انتخاب نمایید.

5- همچنین از گزینه Standard می‌توانید برای پرینت و یا نشر در اینترنت و یا از گزینه Minimum فقط جهت نشر در اینترنت استفاده کنید.

6- بر روی گزینه Save کلیک کنید.

نکته: این روش با برخی از فونت های ایرانی مانند IranNastaliq به درستی عمل نمی کند و یا ممکن است به درستی نتواند برخی از پانویس ها و سرصفحه ها را به درستی تبدیل کند. لذا بعد از ایجاد فایل PDF بهتر است یکبار آن را بررسی نمایید.


ب) ذخیره فایل Word به صورت PDF در نرم‌افزار Word 2013

1- مطلب و یا سندی که بخواهید در آینده از آن پرینت بگیرید، تهیه کنید.

2- گزینه File و سپس Export را انتخاب کنید.

3- از منوی بازشده، گزینه  Create PDF/XPS را برگزینید.

 

منوی فایل ورد انتخاب گزینه export

4- گزینه Publish را انتخاب کنید.

منوی فایل ورد انتخاب گزینه export

نرم افزار ورد، یک فایل PDF را از فایل اصلی شما ایجاد کرده و به طور پیش‌فرض با همان اسم قبلی، در فولدر فعلی ذخیره می‌کند.

نکته: در این روش هم مانند روش قبلی گاها دیده شده است که با برخی از فونت ها ناسازگاری دارد. لذا بهتر است بعد از ایجاد فایل PDF یکبار آن را بررسی کنید.


ج) تبدیل فایل به فرمت PDF با استفاده از نرم افزار Do PDF:

1-  ابتدا نرم افزار رایگان doPDF را از سایت www.dopdf.com دانلود نمایید.

منوی فایل ورد انتخاب گزینه export

2- این نرم افزار بسیار سبک و ساده است و بعد از نصب خودش را به عنوان یک پرینتر به سیستم معرفی می¬کند، بنابراین بعد از دریافت نرم افزار آن را نصب کنید و مطئمن شوید که در Control Panel شما و در قسمت Printers  یک پرینتر به نام doPDF اضافه شده است.

3- فایل Word خود را باز کنید.

4- بر روی منوی File و گزینه Print کلیک کنید.

5- مطمئن شوید که در قسمت Printer  نرم افزار do PDF را انتخاب میکنید.

منوی فایل ورد انتخاب گزینه export

6- مسیر و نام فایل PDF را انتخاب کنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید و فایل Word شما در همان مسیر تبدیل به PDF خواهد شد.

نکته: این نرم افزار سازگاری کامل با فونت های ایرانی مانند B Nazanin و IranNastaliq را دارد.

 

د) تبدیل Word به PDF با استفاده از وب سایت تبدیل Word به PDF

1- ابتدا آدرس وب سایت www.convertonlinefree.com  را در مرورگر خود وارد کرده و وارد وب سایت شوید.

2- توجه کنید که این وب سایت هیچ هزینه ای بابت تبدیل فایلها دریافت نمی کند، لذا از نصب کردن هرگونه ابزار یا پرداخت هر نوع وجه به اینگونه وب سایت ها خودداری کنید، این سرویس ها کاملا رایگان می باشند مگر اینکه بخواهید تعداد بسیار زیادی فایل Word را به PDF تبدیل کنید.

3- از قسمت convert File بر روی گزینه Browse کلیک کنید و فایل Word مورد نظر را انتخاب کنید.

منوی فایل ورد انتخاب گزینه export

4- بر روی دکمه Convert کلیک کنید و کمی صبر کنید تا فایل تبدیل شود.

 

مواردی که به در هنگام ایجاد فایل PDF باید به خاطر بسپارید:

1- عدم قابلیت ویرایش فایل

فایل ایجاد شده، قابلیت ویرایش و ویرایش مجدد را نخواهد داشت. آن هم به این دلیل که فایل ایجادشده، در واقع نوعی طرح و عکس از فایل اصلی شماست. پس معمولا زمانی فایل PDF را ذخیره کنید که ویرایش نسخه نهایی آن به پایان رسیده است. به این ترتیب ویرایش مجدد این فایل بسیار سخت خواهد بود. پس بهتر است، قبل از تبدیل فایل اصلی خود به فرمت PDF، دقیقا آن چیزی را که می‌خواهید ایجاد کرده و تمام ایرادات را بر طرف کنید.

2- ساده‌ترین راه ویرایش

ساده‌ترین راه ویرایش یک فایل PDF، ویرایش و ادیت فایل اصلی ورد و سپس ذخیره مجدد آن با پسوند PDF است. شما می‌توانید از یک اسم شبیه استفاده کرده و هنگام ذخیره، تنها فایل جدید را با فایل قدیمی جایگزین کنید. اگر فایل قدیمی را در فضای اینترنت آپلود کردید، می‌توانید به راحتی فایل جدید را با آن جایگزین کنید.

3- باز کردن فایل PDF و تبدیل آن به فایل Word

برای انجام این کار در مایکروسافت ورد 2013، ابتدا گزینه File و سپس گزینه open را انتخاب نمایید و فایل PDF مورد نظر را باز کنید. در اینجا فایل مورد نظر باید به پسوند ورد تبدیل‌شده و تمامی متون و عکس‌های موجود در فایل به راحتی باز شود. البته احتمال دارد که برخی ویژگی‌های این نوع فرمت غیرفعال باشد که باید برای فعال شدن و درست کار کردن آن، برخی تنظیمات اعمال شود.

4- اطمینان از فرمت صحیح فایل PDF قبل از ارسال

دقت کنید که تمامی موارد مربوط به فرمت، قالب‌بندی، فونت و ... فایل و یا مشکلات موجود در خصوص فضاهای خالی بین کلمات و… رفع شده باشد. فایل نهایی باید کاملا شبیه فایل اصلی شما باشد.


 

 

 

 
*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: امداد رایانه _ رایانه کمک _ حل مشکلات کامپیوتری _ بروز رایانه _تبدیل فرمت pdf_ dox_word ,
تاریخ : 14 / 3 / 1399
بازدید : 8533
نویسنده : برقبانی

اگر چند کاربر از یک سیستم ویندوز در محل کار استفاده می کنید و بعضی اوقات با مشکلات بهم ریختگی و سردرگمی مواجه می شوید می توانید برای رفع این مشکل با ایجاد چند اکانت جدید مجزا برای هر کاربر چند محیط کاربری به صوورت مستقل ایجاد کنید و هر کاربر دارای صفحه دسکتاپ مستقل خود باشد و با قرار دادن پسورد بر روی اکانت ایجاد شده می توانید چند حساب کاربری جدید داشته باشید بدون اینکه کاربران بتوانند وارد محیط یکدیگر شوند و در واقع می توانید از یک سیستم عامل ویندوز چند کاربر بهره برداری نمایید.

همچنین می توانید یک سری محدویت هایی برای کاربران درنظر بگیرید تا به بعضی از قسمت هایی های ویندوز دسترسی نداشته باشند یا دسترسی هایی همانند مدیر اصلی به آنها بدهید.

 

 

 

برای ساخت حساب کاربری جدید در ویندوز ۷ به بخش control panel ویندوز رفته و گزینه User Accounts را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

بعد از وارد شدن در بخش make changes to your user account بر روی گزینه manage another account کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

در بخش choose the account you would like to change جهت ایجاد اکانت جدید در ویندوز بر روی گزینه Create a new account کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

بعد در بخش name the account and choose an account type می توانید با وارد کردن نام دلخواه و تعیین دسترسی کاربر جدید با کلیک بر روی دکمه Create account یک حساب یا اکانت جدید در ویندوز۷ ایجاد نمایید :

 

 

 

 

  • در زمینه موجود نام دلخواه خود را برای اکانت جدید تایپ نمایید
  • Standard User : کاربر عادی دسترسی به نرم افزار ها و برخی ویژگی های دیگر با اجازه مدیر
  • administrator : مدیر دسترسی به تمامی ویژگی های سیستم مانند مدیر اصلی

سپس با وارد کردن نام کاربری و تعیین دسترسی کاربر به سیستم ویندوز جهت ایجاد حساب کاربری بر روی دکمه Create Account نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که در بخش choose the account you would like to change مشاهده می کنید اکانت جدید با موفقیت ایجاد شد.

می توانید با انتخاب گزینه shut down از بخش منو استارت ویندوز می توانید به محیط کاربری اکانت جدید مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , نحوه ایجاد حساب کاربری جدید در ویندوز 7 , How to create a new account in Windows ,
تاریخ : 14 / 3 / 1399
بازدید : 8393
نویسنده : برقبانی

امنیت اطلاعات برای کاربران ویندوز بسیار مهم و ضروری می باشد.یکی از روش های حفاظت از اطلاعات قرار دادن رمز عبور (پسورد)می باشد.

در این مطلب نحوه ایجاد رمز پسورد برای ویندوز 7 و 8 و 8.1 را برای شما توضیح می دهیم.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , نحوه ایجاد رمز عبور برای ویندوز 7 و 8 , ایجادپسورد برای ویتدوز 7 و 8 , how to create a password for windows 7 , ,
تاریخ : 7 / 3 / 1399
بازدید : 7417
نویسنده : برقبانی

https://www.lifewire.com/bios-setup-utility-access-keys-for-popular-computer-systems-2624463

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , بایوس لپ تاپ های مختلف , بایوس لپ تاپ , بایوس مادربورد ,
تاریخ : 28 / 2 / 1399
بازدید : 8945
نویسنده : برقبانی
فرمت PDF یکی از پرکاربرد ترین فرمت ها در زمینه فرمت های فایل های متنی میباشد. این فرمت که ساخته دست کمپانی Adobe میباشد بسیار محبوب بوده و همه کاربران با آن آشنایی دارند. به منظور مشاهده و کار کردن با فایل های PDF نیاز به یک نرم افزار دارید. یکی از نرم افزار های معروف در زمینه Foxit Reader نام دارد. در این مقاله نحوه کار کردن با نرم افزار Foxit Reader را برای شما شرح میدهیم.
 
 
کار با نرم افزار Foxit Reader
 
باز کردن فایل های PDF در نرم افزار Foxit Reader
 
ابتدا نرم افزار Foxit Reader را اجرا نمایید. هر بار که نرم افزار را اجرا میکنید یک صفحه شروع باز میشود که اطلاعاتی به نمایش میگذارد. اگر میخواهید حین شروع نرم افزار این صفحه باز نشود و مستقیما وارد نرم افزار شوید به مسیر زیر بروید و سپس تیک گزینه ی “Show Start Page” را بردارید:
 
File > Preferences > General > Application Startup
 
 
هم اکنون به منظور باز کردن فایل PDF یکی از روش های زیر را انجام دهید:
 
1. وارد فایل اکسپلورر (File Explorer) شوید و سپس به جایی بروید که فایل PDF شما در آنجاست و سپس فایل را با موس بردارید و به داخل پنجره نرم افزار فوکسیت ریدر که باز است بکشید تا باز شود.
 
2. در نرم افزار Foxit Reader گزینه ی “Open” را کلیک کنید و سپس از طریق پنجره ی کوچکی که باز میشود فایل مورد نظر را باز کنید.
 
3. گزینه ی “File” و سپس “Open” را کلیک کنید و فایل مورد نظر خود را باز کنید.
 
 
نکته: میتوانید چندین فایل پی دی اف را به صورت همزمان در نرم افزار باز کنید. زمانی که چندین فایل را به صورت همزمان باز میکنید هر کدام از آنها در یک تب و یا همان برگه در نرم افزار میروند و جابه جایی بین  آنها آسان است. اگر تنها یک فایل باز کنید دیگر تب نمایش داده نخواهد شد. همچنین با راست کلیک بر روی هر تب و سپس انتخاب گزینه ی “Open Containing Folder” به پوشه ای خواهید رفت که فایل در آن است.
 
نکته 2: اگر از یک فایل PDF زیاد استفاده میکنید میتوانید آن را پین (PIN) کنید. با پین کردن یک پوشه، آن پوشه به بالای لیست در بخش “Recent Documents” خواهد رفت. به منظور پین کردن سند نشانگر موس را بر روی نام فایل ببرید تا آیکن گیره ظاهر شود و سپس این آیکن را کلیک کنید تا سند پین شود. به منظور "آن پین" (Unpin) و یا حذف پین کردن سند آیکن گیره آن را در بخش “Recent Documents” کلیک کنید تا برداشته شود.
 
آموزش کار با نرم افزار Foxit Reader
 
 
نکته 3: میتوانید اندازه سندی که نمایش داده میشود را کوچک و بزرگ کنید. بدین منظور از ضامن موجود در پایین سمت راست استفاده نمایید.
 
آموزش کار با نرم افزار Foxit Reader
 
 
تبدیل فایل های PDF به فایل متنی ساده
 
با استفاده از نرم افزار فوکسیت ریدر میتوان فایل های با فرمت PDF را تبدیل به فایل با فرمت TXT و یا همان متن ساده کرد. به منظور انجام این کار به وسیله ی فوکسیت ریدر مراحل زیر را طی کنید:
 
 
1. فایل مورد نظر را باز کنید و سپس گزینه ی “File” و سپس “Save As” را کلیک کنید و نهایتا “Computer” را انتخاب نمایید.
 
2. هم اکنون پوشه ی مقصد را انتخاب نمایید. بدین منظور گزینه ی “Browse” را کلیک کنید.
 
3. در بخش Save As فرمت “txt.” را به عنوان فرمت برای فایل تعیین کنید.
 
 
4. هم اکنون گزینه ی “Settings” را کلیک کنید تا مشخص کنید که چه بخش هایی از سند در قالب فایل متنی ذخیره شوند. گزینه های این بخش به شرح زیر میباشند:
 
- All Pages: ذخیره کل سند.
 
- Current Page: ذخیه صفحه فعلی که در حال مطالعه آن میباشید.
 
- From Page: انتخاب صفحات مورد نظر خودتان.
 
 
5. یک نام نیز برای فایل تعیین کنید و سپس “Save” را کلیک کنید.
 
 
به منظور تبدیل فایل های PDF به سایر فایل ها بدون نیاز به هیچگونه نرم افزاری، به روش زیر عمل کن
 
 
حالت خواندن متون سند های PDF
 
فوکسیت ریدر دارای قابلیتی به نام “Read Out Loud” است که به معنای خواندن با صدای بلند میباشد. این قابلیت در حقیقت یک سرویس “Text-to-Speech” و یا همان متن به صدا میباشد که متون موجود در فایل های پی دی اف را میخواند. این موضوع را در نظر بگیرید که این گزینه تنها برای بعضی از زبان ها موجود است و همچنین برای خواندن متون با صداهای متنوع باید آن صدا ها را در سیستم نصب کنید.
 
به منظور استفاده از این قابلیت ابتدا باید آن را فعال کنید. به منظور فعال کردن این قابلیت به مسیر زیر بروید:
 
View > Assistant > Read > Activate Read
 
 
همچنین برای غیر فعال کردن این سرویس نیز به مسیر زیر بروید:
 
View > Assistant > Read > Deactivate Read
 
 
استفاده از Read-Out-Loud
 
به منظور استفاده از این قابلیت ابتدا به صفحه ای بروید که میخواهید خوانده شود و سپس به مسیر “View > Assistant > Read” بروید و گزینه ی “Read Current Page” را کلیک کنید تا صفحه ای که در آن هستید خوانده شود.
 
نرم افزار های اختصاصی نیز برای خواندن متون وجود دارند که از طریق لینک های زیر قابل دریافت میباشند:
 
 
 
 
 
 
تقسیم کردن بخش نمایش صفحات فایل به دو و یا چهار بخش
 
میتوانید بخش مشاهده فایل ها را در نرم افزار به دو و یا چهاربخش تقسیم کنید. زمانی که صفحه به چند بخش تقسیم شود میتوان هر بخش را به صورت جداگانه مدیریت کرد. برای مثال میتوانید هر بخش را به صورت جدا زوم کنید، هر کدام را جدا اسکرول کنید و...
 
به منظور تقسیم صفحه به دو و یا چند بخش ابتدا بر روی “View” کلیک کنید و سپس از طریق بخش “Page Display” و گزینه ی ‘Split” را انتخاب نمایید. هم اکنون یکی از دو گزینه ی “Vertically Split” و یا “Horizontal Split” را باید انتخاب کنید که به ترتیب حالت های عمودی و افقی هستند.
 
آموزش کار با نرم افزار Foxit Reader
 
 
حالت عمودی:
 
آموزش کار با نرم افزار Foxit Reader
 
 
حالت افقی:
 
آموزش کار با نرم افزار Foxit Reader
 
 
فعال کردن حالت تمام صفحه در نرم افزار
 
در حالت تمام صفحه، نرم افزار فوکسیت ریدر کل صفحه را میپوشاند. این حالت برای مواقعی است که میخواهید به راحتی به مطالعه بپردازید. به منظور رفتن به حالت تمام صفحه در نرم افزار، از یکی از روش های زیر استفاده کنید:
 
- آیکن چهار مربع کوچک را که در سمت راست نوار ابزار است را کلیک کنید.
 
- کلید F11 را فشار دهید.
 
- بر روی ستونی که سند در آن در حال نمایش است راست کلیک کنید و گزینه ی “Full Screen” را انتخاب نمایید.
 
 
استفاده از ابزار Loupe
 
اگر نمیخواهید در کل سند زوم کنید و تنها یک بخش از آن را بزرگ ببینید، میتوانید از ابزار “Loupe” استفاده کنید. با استفاده از این ابزار میتوانید تنها بخشی از سند که مد نظرتان است را در حالت بزرگ ببینید. به منظور استفاده از ابزار Loupe مراحل زیر را طی کنید.
 
- گزینه ی “View” را کلیک کنید و سپس “Assistant" را کلیک کنید و نهایتا گزینه ی ‘Loupe” را از بین گزینه ها انتخاب کنید.
 
- ذره بین را در هر بخش از سند که میخواهید قرار دهید. آن بخش بزرگ تر خواهد شد.
 
- اگر میخواهید ذره بین در یک جا بماند، از طریق بخش تنظیمات ابزار “Loupe” گزینه ی ‘Lock” را کلیک کنید و هم اکنون بخشی از سند که میخواهید زیر ذره بین برود را کلیک نمایید. یک دایره قرمز رنگ ظاهر خواهد شد. میتوانید این دایره را کوچک و بزرگ کنید و یا جای آن را تغییر دهید.
 
- برای تغییر میزان بزرگ نمایی ذره بین عدد مورد نظر برای بزرگ نمایی را در کادری که حین زوم کردن ظاهر میشود وارد کنید.
 
 
استفاده از ابزار Magnifier
 
این ابزار نیز تا حدودی مشابه ابزار Loupe است. به منظور استفاده از ابزار ذره بین راحل زیر را طی کنید:
 
- مسیر “View > Assistant > Magnifier” را طی کنید.
 
- ذره بین ظاهر میشود و میتوانید ان را به بخشی که میخواهید بزرگ نمایی شود ببرید.
 
- با راست کلیک کردن بر روی ذره بین حالت بزرگ نمایی آن تغییر خواهد کرد.
 
- برای بستن ذره بین کلید Esc را فشار دهید.
 
 
افزودن عکس به سند ها
 
میتوانید یک مربع در هر جا از سند مرود ظنرتان بکشید و سپس یک عکس در آن وارد کنید. این به درد مواقعی میخورد که میخواهید چیزی را با عکس توضیح دهید. برای مثال یک مقاله آموزشی را در قالب یک فایل پی دی اف تهیه کرده اید و میخواهید عکس هایی نیز در آن وارد کنید. مراحل افزودن عکس به سند ها در نرم افزار فوکسیت ریدر به شرح زیر میباشند:
 
- به مسیر “Home > Insert > Image Annotation” بروید.
 
- با استفاده از موس یک مربع در هر جا از سند که میخواهید بکشید.
 
- پس از کشیدن مربع یک پنجره جدید باز میشود که در آن باید گزینه ی “Browse” را کلیک کنید و سپس عکس مورد نظر را انتخاب نمایید.
 
- پس از انتخاب عکس در همان پنجره گزینه ی “Advanced” را کلیک کنید تا به تنظیمات مربوط به قرار دادن عکس دسترسی پیدا کنید.
 
آموزش کار با نرم افزار Foxit Reader
 
 
حرکت دادن و تغییر اندازه ی عکس
 
میتوانید عکسی که قرار دادید را کوچک و بزرگ کنید و جای آن را تغییر دهید:
 
روش حرکت دادن عکس:
 
- مجددا ابزار “Image Annotation”را کلیک کنید انتخاب شود و سپس نشانگر موس را بر روی عکسی که قرار داده اید ببرید تا پیکان ها ظاهر شوند.
 
- عکس را بردارید و به هر جا که میخواهید بکشید.
 
 
تغییر اندازه ی یک عکس
 
- ابزار “Image Annotation” را انتخاب کنید و سپس نشانگر موس را بر روی عکس ببرید و آن را کلیک کنید.
 
- نشانگر موس را به یکی از گوشه های عکس ببرید و سپس کلیک کنید و بکشید تا عکس را بزرگ و یا کوچک کنید.
 
 
حذف عکس
 
- ابزار Image Annotation را انتخاب کنید و بر روی عکس راست کلیک کنید و گزینه ی Delete را کلیک کنید.
 
موفق باشید.
*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , پی دی اف , pdf reader , آموزش مشا هده و ویرایش فایل های pdf با نرم افزار Foxit Reader ,
تاریخ : 22 / 2 / 1399
بازدید : 9319
نویسنده : برقبانی

بک اسپیس یا Backspace چیست؟

بک اسپیس (Backspace) یکی از کلیدهای پرکاربرد در صفحه کلیدهای رایانه ای است که برای حذف کاراکتری که پیش از کرسر متنی قرار دارد به کار می‌رود و همزمان کرسر را یک واحد به عقب می‌برد.

با توجه به اینکه در زبان‌های چپ به راست (از جمله انگلیسی) عملکرد کلید بک اسپیس معادل حذف کاراکتر سمت چپ کرسر می‌باشد به همین دلیل معمولا از یک فلش مستقیم به سمت چپ به عنوان نماد این کلید استفاده می‌شود. فراموش نکنید در زبان فارسی (که متن از سمت راست به چپ نوشته می‌شود) فشار دادن این کلید باعث حذف کاراکتر سمت راست کرسر خواهد شد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید مکان قرارگیری کلید بک اسپیس معمولا جایی در بخش بالا سمت راست صفحه کلید است (در همان ردیفی که کلیدهای مربوط به ارقام قرار دارند).

بک اسپیس Backspace         مکان رایج قرارگیری کلید Backspace در صفحه کلیدبا وجود اینکه کلید فوق معمولا با همان نام و لیبل Backspace روی صفحه‌ کلیدها مشخص می‌شود اما در صفحه کلید رایانه‌های اپل، استثنائا از نام Delete برای این کلید استفاده می‌شود؛ با این حال عملکرد آن همانند کلید Backspace است و برای حذف کاراکتر پیش از کرسر به کار می‌رود نه کاراکتر پس از آن!

کاربردهای کلید بک اسپیس

هرچند یکی از وظایف کلید Backspace نیز همانند کلید دیلیت (Delete) حذف کردن یک کاراکتر متنی است اما تفاوت‌های مهمی میان عملکرد این دو کلید وجود دارد. در واقع کلید Delete برای حذف کردن کاراکتری که پس از کرسر قرار گرفته است به کار می‌رود درحالیکه کلید Backspace برای حذف کردن کاراکتری استفاده می‌شود که قبل از کرسر قرار گرفته است. همچنین از کلید Delete برای پاک کردن یک شی مثل تصویری در یک ویرایشگر اسناد یا حذف فایل در پنجره مدیریت فایل نیز استفاده می‌شود در حالی که بک اسپیس معمولا چنین کاربردی ندارد. در صورتی که قطعه‌ای از یک متن انتخاب شده باشد معمولا با فشار دادن هرکدام از این کلیدها می‌توان آن بخش را حذف نمود.

در صورتی که کاربر بخواهد هنگام تایپ کردن، کلمه پیش از کرسر را به طور کامل حذف کند کافی است از ترکیب Ctrl + Backspace استفاده نماید. معمولا ترکیب مشابه Ctrl + Delete نیز برای حذف کلمه پس از کرسر به کار می‌رود.

در برخی از برنامه‌های مدیریت فایل و مرورگرهای وب از کلید بک اسپیس برای بازگشت به صفحه قبل استفاده می‌شود. البته در اغلب مرورگرهای وب امروزی از ترکیب کلیدهای Alt و کلید پیکانی سمت چپ برای بازگشت به صفحه قبل استفاده می‌شود

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 6 / 2 / 1399
بازدید : 13231
نویسنده : برقبانی

مربوط به موضوع آموزش انتقال فایل بین ویندوز و شبیه ساز اندروید NOX App Player)


آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
آیا از بازی در صفحه نمایش نسبتا کوچک گوشی خود خسته شده اید و دلتان میخواهد که همان بازی هایی که در گوشی انجام میدهید را در یک صفحه نمایش بزرگ تر انجام دهید؟ اگر اینطور است باید به شما بگوییم که میتوانید بازی ها و اپلیکیشن های سیستم عامل اندروید را در کامپیوتر نیز اجرا کنید و از آنها در یک صفحه نمایش بزرگ لذت ببرید.

نرم افزار هایی هستند که کار آنها شبیه سازی سیستم عامل اندروید در کامپیوتر است و با استفاده از آنها میتوانید تمامی اپلیکیشن های اندروید را در کانمپیوتر تان اجرا کنید. یکی از این نرم افزار ها “Nox App Player” میباشد که در این مقاله میخواهیم نحوه کار با آن را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.
 
 
اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز با استفاده از Nox App Player
 
ابتدا آخرین نسخه نرم افزار Nox App Player را با کلیک بر روی لینک درج شده در انتهای مطلب دانلود کرده و سپس آن را نصب نمایید. مراحل نصب نرم افزار بسیار ساده و سرراست هستند. پس از اتمام نصب نرم افزار را اجرا نمایید. پس از هر بار اجرای نرم افزار باید چندین لحظه صبر کنید تا کاملا بارگذاری شود.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
 پس از چند لحظه وارد صفحه اصلی نرم افزار خواهید شد.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
همانطور که مشاهده میکنید رابط کاربری نرم افزار دقیقا همانند سیستم عامل اندروید است. نسخه اندروید این شبیه ساز 4.4 میباشد که برای اجرای تقریبا بیش از 99 درصد از نرم افزار ها و بازی ها مناسب میباشد.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
معرفی کاربرد دکمه ها در نرم افزار
 
همانطور که مشاهده میکنید در سمت راست نرم افزار یک نوار وجود دارد که تعدادی دکمه در آن گنجانده شده است:
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
ابتدا به منظور مشاهده تمامی دکمه ها علامت دو فلش کنار هم در پایین این نوار را کلیک کنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
هم اکنون کاربرد تک تک دکمه ها را به ترتیب از بالا تا پایین برای شما شرح میدهیم:
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
1. (Shake (Ctrl + 0: لرزش شبیه ساز که در بعضی از نرم افزار ها و بازی ها کاربرد دارد.
 
2. (Keyboard Control (Control + 1: دسترسی به تنظیمات مربوط به کیبورد.
 
3. (Virtual Location (Ctrl + 2: دسترسی به تنظیمات مکان جعلی.
 
4. (My Computer (Ctrl + 3: دسترسی به فایل های اشتراک گذاری شده بین کامپیوتر و شبیه ساز.
 
5. (FullScreen (Ctrl + 4: تمام صفحه کردن شبیه ساز.
 
6. (Increase Volume (Ctrl + 5: افزایش صدا.
 
7. (Decrease Volume (Ctrl + 6: کاهش صدا.
 
8. (Multi-Instance Manager (Ctrl + 7: مدیریت اجرای نرم افزار Nox App Player در چندین پنجره به صورت همزمان.
 
9. (Macro Recorder (Ctrl + 8: ذخیره کار هایی که انجام میدهید به منظور تکرار اتوماتیک.
 
10. (+ + Add APK File (Ctrl: نصب اپلیکیشن.
 
11. (ScreenShot (Ctrl + 9: تهیه اسکرین شات (عکس از صفحه) از داخل نرم افزار Nox App Player.
 
12. Rotate (این دکمه و دکمه های بعد از این دکمه شرتکات کیبورد ندارند): چرخش صفحه.
 
13. Menu: باز کردن منو.
 
14. Back: دکمه بازگشت.
 
15. Home: دکمه خانه.
 
16. Recent Tasks: مشاهده اپلیکیشن هایی که باز هستند.
 
17. Two-Finger Control: استفاده از وسط کلیک به عنوان تاچ دوم در صفحه.
 
18. Restart Android: ریستارت کردن سیستم عامل اندروید.
 
19. Video Recorder: ضبط ویدیو از محیط نرم افزار.
 
20. Controller Settings: دسترسی به تنظیمات مربوط به دسته بازی.
 
21. Synchronize Operation in All Instances: سینک و هماهنگ کردن کار هایی که انجام میشود در تمامی پنجره های باز نرم افزار Nox App Player.
 
22. Manage Common Functions: مدیریت قابلیت های نرم افزار.
 
نصب اپلیکیشن
 
نصب اپلیکیشن در شبیه ساز Nox بسیار سریع و آسان صورت میگیرد. بدین منظور دو روش وجود دارد که در ادامه هر دو را شرح میدهیم.
 
- نصب اپلیکیشن با روش اول
 
در روش اول ابتدا دکمه ی “Add APK” را از طریق نوار سمت راست نرم افزار کلیک کنید و یا تنها کلید های ترکیبی “Ctrl + +” را به صورت همزمان بگیرید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
پنجره ای باز میشود که در آن ذکر شده میتوانید با استافده از قابلیت “Drag & Drop” و یا همان "کشیدن و رها کردن" نیز اپلیکیشن ها را در نرم افزار نصب کنید که این روش را به عنوان روش دوم برای شما شرح میدهیم.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
در این پنجره ابتدا تیک گزینه ی “Do Not Show Again” را بزنید و سپس OK را کلیک کنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
در پنجره فایل اکسپلورر که باز میشود فایل APK خود را انتخاب کنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
پس از انتخاب اپلیکیشن چندین لحظه صبر کنید تا نصب شود.
 
 
- نصب اپلیکیشن با روش دوم
 
روش دوم بسیار ساده و مختصر است! تنها یک پنجره فایل اکسپلورر در کنار پنجره نرم افزار “Nox App Player” باز کنید، فایل APK را با استفاده از موس بردارید و سپس به داخل شبیه ساز بکشید و رها کنید و یا همان به اصطلاح ابتدا آن را “Drag” و سپس “Drop” کنید.
 
 
روت کردن اندروید شبیه ساز
 
روت (Root) کردن شبیه ساز Nox بسیار ساده و همچنین ضروری است زیرا به منظور انجام کار هایی نظیر اشتراک گذاری فایل بین کامپیوتر و شبیه ساز نیاز به روت بودن آن دارید. به منظور روت کردن شبیه ساز Nox مراحل زیر را طی کنید:
 
1. با کلیک بر روی آیکن چرخ دنده در بالای پنجره شبیه ساز وارد تنظیمات شوید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
2. در تب “General Settings” که از اول نیز در آن هستید تیک گزینه ی “Root” را بزنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
3. دکمه ی “Save Settings” را کلیک کنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
4. یک پیغام ظاهر میشود که در آن ذکر شده باید شبیه ساز را ریستارت کنید تا تنظیمات تغییر یافته اعمال شوند.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
5. “Restart Now” را در این پیغام کلیک کنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
پیش از ریستارت شدن، شبیه ساز روت خواهد شد.
 
 
اشتراک گذاری فایل بین ویندوز و شبیه ساز
 
به منظور انتقال فایل از داخل سیستم عامل ویندوز به شبیه ساز و همچنین بالعکس، باید فایل ها را اشتراک گذاری کنید. بدین منظور طبق روش زیر عمل کنید:
 
- انتقال فایل از کامپیوتر به شبیه ساز:
 
یک پنجره فایل اکسپلورر باز کنید و سپس در آن وارد آدرس زیر شوید:
 
C:\Users\Vincent\Nox_Share
 
نکته: به جای Vincent باید وارد پوشه ای شوید که نام یوزر شما در ویندوز آن است. یعنی اگر نام یوزر شما Ali است، نام این پوشه نیز برای شما Ali خواهد بود.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
در اینجا سه پوشه ی “App”، “Image” و “Other” هستند که البته مهم نیست که از کدام استفاده کنید. هر فایلی که در این پوشه ها بریزید، از طریق شبیه ساز قابل دسترسی خواهد بود. برای مثال ما فایلی در پوشه ی “Other” ریختیم.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
هم اکنون به منظور دسترسی به این فایل در شبیه ساز، ابتدا وارد یک مرورگر فایل در آن شوید. میتوانید از مرورگر فایل پیشفرض Nox App Player استفاده کنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
هم اکنون در بین پوشه ها ابتدا به پوشه ی “MNT” بروید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
در داخل این پوشه نیز به پوشه ی “Shared” بروید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
هم اکنون به فایل های اشتراک گذاری شده تان میتوانید دسترسی پیدا کنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
به منظور انتقال فایل از داخل شبیه ساز به کامپیوتر نیز باید از همین پوشه استفاده کنید.
 
 
 افزایش قدرت شبیه ساز
 
میتوانید منابع سخت افزاری بیشتری از سیستم تان را در اختیار شبیه ساط Nox قرار دهید تا در اجرای بازی ها و نرم افزار ها روان تر عمل کند. بدین منظور به روش زیر عمل کنید:
 
آیکن چرخ دنده در بالای پنجره شبیه ساز را کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
در تنظیمات به تب “Advanced Settings” بروید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
در این بخش میتوانید تنظیمات مربوط به سخت افزاری که شبیه ساز از آن استفاده میکند را تغییر دهید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
در مقابل عبارت “Performance Settings” چهار گزینه ی “Low”، “Middle”، “High” و “Custom” وجود دارند که به ترتیب میزان منابع سخت افزاری کم، متوسط، زیاد و میزان دلخواه هستند. هر کدام از این گزینه ها که دلخواه تان هستند را انتخاب کنید.
 
همچنین از طریق بخش “Startup Settings” میتوانید تراکم پیکسلی شبیه ساز را تعیین کنید.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
بخش “Graphics Rendering Mode” نیز برای انتخاب حالت رندرگیری عناصر گرافیکی در اپلیکیشن ها و بازی ها است.
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
در آخر با استفاده از ضامن مقابل عبارت “Frame Settings” نرخ فریم بر ثانیه (FPS) اپلیکیشن ها را تغییر دهید. 
 
آموزش کار با شبیه ساز اندروید Nox App Player
 
 
نرخ فریم ریت بالا، سیستم قدرتمند تر نیز میطلبد!
 
 
 
*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 2 / 2 / 1399
بازدید : 18509
نویسنده : برقبانی

همه چیز در مورد کلید Shift

کلید shift یکی از کلید های مودیفایر در یک صفحه کلید است که برای تایپ حروف بزرگ و دیگر کاراکترهای متناوب “upper” استفاده می شود. معمولا دو کلید shift در یک صفحه کیبورد وجود دارد که یکی در سمت چپ و دیگری در راست آن قرار دارد. به این دکمه، کلید انتخاب سطح دو (Level 2 Select Key) نیز گفته می ‌شود. به عبارت ساده و قابل فهم باید گفت با فشردن و نگه داشتن این کلید همراه با کید های دیگر می تواند کاربری آن را تغییر داد.

نام کلید shift از ماشین تحریر پدید آمده ، جایی که باید دکمه را فشار داده و نگه دارید تا علامت مورد نظر را تغییر دهید تا حروف بزرگ را تایپ کند. کلید shift برای اولین بار در رمینگتون شماره ۲ که نوعی نوازنده است در سال ۱۸۷۸ استفاده شد.

در نوع طراحی کیبورد استاندارد که مدل QWERTY نیز نامیده می شود عموما کلید شیفت سمت چپ زیر کلید Caps Lock و بالای کلید Ctrl چپ قرار دارد و کلید شیفت سمت راست هم در قسمت پایینی کلید Enter و بالای Ctrl سمت راست قرار می ‌گیرد. نماد کلید شیفت در همه ی کیبورد ها یه فلش تو خالی رو به بالا است.

کاربرد کلید shift

همانطور که می دانید در حالت عادی کیبورد شما با نگه داشتن شیفت و فشردن حروف انگلیسی کیبورد می توانید از حالت بزرگ حروف استفاده کنید. علاوه بر این در طرح بندی انجام شده برای صفحه کلید، کاراکترهایی که معمولا از کلید shift استفاده می کنند عبارتند از پرانتز، علامت سوال، علامت تعجب و دو نقطه که در قسمت بالای هر دکمه می توانید مشاهده کنید. هنگامی که قفل کلید caps lock فعال است، کلید shift را می توان برای تایپ حروف کوچک در بسیاری از سیستم عامل ها، استفاده کرد.

کاربرد های دیگری از کلید شیفت را می توانید در پایین ببینید:

  • Shift+F10 : معادل راست کلیک
  • Shift+Del : پاك كردن كامل آيتم انتخاب شده بدون اين كه به سطل بازيافت انتقال يابد.
  • Shift+tab : وارونه حرکت Tab
  • Shift+Insert : فراخواني اطلاعات از حافظه كليپبورد (Paste)
  • WinKey+Shift+M: همه پنجره های Minimize شده را Restore می كند.
  • کلید کنترل+Shift+دکمه Esc: باز کردن مدیریت وظایف (ویندوز).
  • فشردن Shift ۵ مرتبه: خاموش یا روشن کردن
  • نگه‌داشتن Shift سمت راست برای ۸ ثانیه: خاموش یا روشن کردن
  • فشردن هردو دکمه Shift: غیر فعال کردن StickyKeys در صورتی که فعال باشد.
*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 28 / 1 / 1399
بازدید : 8518
نویسنده : برقبانی

۱۳ روش مسدود کردن و جلوگیری از باز شدن

 

تبلیغات پاپ آپ در مرورگر

هنگام گشت و گذار در اینترنت و باز کردن صفحات سایت ها ، برخی از صفحات به صورت ناخواسته و در قالب پنجره های پاپ آپ باز میشوند که جزو آزار دهنده ترین اتفاقات در هنگام وبگردی است . برای خلاص شدن از شر باز شدن پاپ آپ های مزاحم به صورت ناخواسته در این پست ۱۳ مورد از بهترین روش های جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی پاپ آپ در فایرفاکس و گوگل کروم  و.. را معرفی می کنیم.  

بهترین افزونه و روش های حذف و بستن پنجره های تبلیغاتی پاپ آپ

درگوگل کروم ، فایرفاکس و..

How to block pop up ads in google chrome , firefox and other browers

با استفاده از روش های غیرفعال کردن پاپ آپ ، مشابه جلوگیری از نمایش خودکار ویدیو ها در مرورگرها ، در مصرف حجم اینترنت صرفه جویی میشود. دو شیوه برای مسدود کردن پاپ آپ در مرورگرها وجود دارد : تنظیمات دستی توسط کاربر و استفاده از افزونه های و برنامه های منتشر شده برای مرورگر مورد نظر که در ادامه آنها را معرفی میکنیم.

برنامه و افزونه های جلوگیری از پاپ آپ در گوگل کروم ، فایرفاکس و..

تعدادی از بهترین برنامه های مسدود کننده پاپ آپ عبارتند از :

مسدود کننده پاپ آپ Poper Blocker

یکی از بهترین افزونه های کروم در زمینه جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ناخواسته ، برنامه Poper Blocker می باشد. تنها کافی است گزینه ADD TO CHROME را انتخاب کنید تا از این به بعد هیچ پیامی برای شما نمایش داده نشود. البته هر بار که یک پنجره پاپ آپ مسدود میشود ، در بالای مرورگر کروم پیغامی مبنی بر فعال کردن پاپ آپ در صورت نیاز ، می بینید.

بستن پاپ آپ با استفاده از Adblock Pro

یکی دیگر از اکستنشن های کروم ، Adblock Pro می باشد که علاوه بر بستن پنجره های تبلیغاتی پاپ آپ ، نمایش تبلیغات و بنر ها را نیز در سایت ها غیرفعال می کند. از قابلیت های این اکستنشن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امکان فیلتر کردن برخی سایت ها برای جلوگیری از مسدود کردن پاپ آپ
  • امکان تنظیمات پیشرفته برای هر سایت جهت مشاهده بنر ها ، پاپ آپ ها یا هر دو

بستن پاپ آپ با Popup Blocker Pro

یکی از افزونه هایی که تقریبا مشابه با اکستنشن Poper Blocker می باشد ، Popup Blocker Pro است. این برنامه تمامی امکانات را به صورت رایگان و در حجم ناچیری ، در اختیار شما قرار می دهد. تنها کافی است اکستنشن را دانلود نمایید.

جلوگیری و حذف پاپ آپ با افزونه Adblock Plus

از بهترین و پرطرفدارترین اکستنشن ها جهت بلاک کردن پاپ آپ در کروم ، فایرفاکس و اکثر مروگر های محبوب امروزی ، Adblock Plus می باشد.

برخی از قابلیت های این اکستنشن عبارتند از:

  • بلاک کردن تمامی پاپ آپ های تبلیغاتی
  • تشخیص تبلیغات از برخی از پاپ آپ های ضروری سایت که باید نمایش داده شود
  • بلاک کردن ویروس ها دامین
  • قابل نصب روی تمام مرورگر ها
  • قابل اجرا روی مرورگرهای نسخه موبایل

 

حذف pop up توسط افزونه گوگل کروم uBlock

نمونه ای از بهترین بلاکرها یا مسدودکننده ها پاپ آپ ، uBlock می باشد. با استفاده از این مسدود کننده ، به صورت رایگان و در تمامی مرورگرها نظیر فایرفاکس ، تبلیغات پاپ آپ مسدود میشود.

برخی از قابلیت های این برنامه عبارتند از :

  • کاربری آسان
  • رایگان و منبع باز
  • امکان فیلتر کردن سایت های دلخوه

بستن پاپ آپ در فایرفاکس و گوگل کروم توسط NoScript

همان طور که از نام این برنامه مشخص است ، NoScript  نه تنها تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کند ؛ بلکه تمامی اسکریپت های جاوا و فایل های فلش را بلاک می کند.

 

AdwCleaner ، برنامه پاکسازی ویروس های پاپ آپ مرورگر ویندوز

یکی از برنامه هایی که جهت پاکسازی بخش های مختلف ویندوز از ویرویس و بد افزار های تبلیغاتی که باعث نمایش پنجره های پاپ آپ ناخواسته ، تولبار های اضافی .. میشوند ، AdwCleaner است. قبلا در انزل وب در پست آموزش حذف کامل تولبار های اضافی Ask ، Yahoo ، Babylon و.. از مرورگر نیز به صورت کامل روش های کامل پاکسازی را بررسی کردیم ، این برنامه نیز تمامی ویروس ها ، تولبارهای اضافی را پاک می کند و از نصب خودکار برنامه ها در سایت های مختلف جلوگیری می کند.

با استفاده از این برنامه ، تولبارهای ناخواسته و برنامه های زائد و مخربی که از طریق مرورگر ها ، وارد سیستم شما میشوند ، پاکسازی میشوند.

برخی از قابلیت های AdwCleaner :

  • قابلیت نصب روی ویندوز XP و تمامی ویندوز های منتشر شده بعد از آن
  • دارای دو گزینه کاربردی Scan and clean : گزینه اسکن صرفا برنامه ها و بخش های اضافی و ناخواسته در ویندوز را چک و اسکن می کند. با استفاده از بخش clean ، سیستم شما ری استارت میشود تا از شر فایل های زائد خلاص شوید.

جلوگیری از پاپ آپ در کروم و فایرفاکس با AdFender

یکی از برنامه هایی که تمامی قابلیت های ممکن و کمبود سایر برنامه هایی که تا به حال معرفی کرده ایم را پوشش می دهد ، AdFender می باشد. این برنامه به صورت همزمان برای کوکی ها و البته پاپ آپ ها قابل استفاده است .

قابلیت های AdFender :

  • بلاک کردن ویدیو ، پاپ آپ ، کوکی ها و تبلیغات ناخواسته
  • بارگذاری ایمن صفحات با بلاک کردن بدافزارها

 

جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ناخواسته توسط Ad Annihilator

از برنامه های کاربردی برای جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ناخواسته در کروم و دیگر مرورگر ها ، Ad Annihilator می باشد. این برنامه تمامی ویدیو ها ، فایل های فلش و بنرهای تبلیغاتی را بلاک می کند. در صورت نیاز می توانید سایت های دلخواه خود را جهت نمایش پاپ آپ از میان سایرین جدا کنید. همچنین تولبار اختصاصی این برنامه با راست کلیک کردن در محیط اینترنت اکسپلورر ، در دسترس خواهد بود.

جلوگیری از تبلیغات اینترنتی با Ad Muncher

Ad Muncher یکی از برنامه های قدیمی با سابقه بیش از ۱۴ سال برای بلاک کردن پاپ آپ ها و جلوگیری از باز شدن صفحات ناخواسته در کروم ، فایرفاکس و .. می باشد ، تبلیغات گسترده در ۵۰ سایت برتر جهان و اسکریپت های زیادی با استفاده از این برنامه  غیرفعال شده اند و به این ترتیب ، سب افزایش سرعت مرورگر های فایرفاکس ، کروم و .. شده است.

قابلیت های Ad Muncher:

  • محدود کردن نصب خودکار برنامه ها
  • بلاک کردن تبلیغات پاپ آپ در مرورگرهای معروف فایرفاکس ، اوپرا و…

 

جلوگیری از popup با نرم افزار AdBarricade

از نرم افزارهایی که بعد از نصب روی ویندوز ، تبلیغات پاپ آپ سایت ها را بلاک و حذف می کند ، AdBarricade می باشد. این برنامه بر اساس تغییر شماره دامین یا DNS عمل می کند و ابتدا برنامه هایی را برای تغییر DNS پیشنهاد می دهد.

حذف پاپ آپ به صورت دستی در مرورگر های فایرفاکس ، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر

جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی پاپ آپ در سه مرورگر فایرفاکس ، کروم و اینترنت اکسپلورر را در ادامه می خوانید:

جلوگیری از باز شدن popup پاپ آپ در کروم

ابتدا وارد منو کروم شوید و setting را منوی باز شده انتخاب نمایید.

 

در تنظیمات روی show advanced settings در پایین صفحه کلیک نمایید.

 

در پنجره باز شده و زیر بخش Privacy ، گزینه content setting را انتخاب کنید.

 

زیر همین بخش ، تیگ گزینه do not allow the site to show pop-ups را بزنید و تغییرات را ذخیره کنید.

 

غیرفعال کردن کامل پاپ آپ و صفحات مزاحم در فایرفاکس

فایرفاکس را باز کنید و از بخش منو ، Options را انتخاب کنید.

 

از منوی سمت چپ گزینه content را انتخاب کنید.

 

در این بخش تیک گزینه Block pop up windows را بزنید و تغییرات را ذخیره کنید.

جلوگیری از نمایش پنجره پاپ آپ در اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر را باز کنید و وارد تنظیمات شوید. از همین بخش روی Internet Options کلیک کنید.

 

وارد تب Privacy شوید و تیک گزینه turn on pop up blocker را بزنید.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 24 / 1 / 1399
بازدید : 7763
نویسنده : برقبانی

کلید Ctrl 

کلید کنترل Ctrl ( Control key) یا کلید مهار کلیدی است که به تنهایی کاربردی ندارد و همراه با دیگر کلید‌ها استفاده می‌شود.

بعنوان مثال "Delete+Alt+Ctrl" که برای راه‌اندازی مجدد رایانه یا در محیط ویندوز برای فراخوانی مدیر کار ویندوز به کار می‌رود و کلید کنترل عملکردی مشابه کلید شیفت ⇧ Shift دارد.

این کلید غالباً در دو بخش راست پایین و چپ پایین در کنار کلید‌های ویندوز، آلت و پایین کلید شیفت قرار دارد؛ و با Ctrl مشخص می‌شود، اما گاهی اوقات با Ctrltrol یا Ctl نیز مشخص می‌شود.

کلید کنترل اگر با کلید‌های دیگر به کار رود استفاده‌های متفاوت و جالبی دارد، که این باعث میشود سرعت عملمان بالا برود.

کاربرد‌های کلید Control

معمولا از این کلید در برنامه‌ها و واسط‌های کاربری مختلف و در ترکیب‌های متعددی برای انجام سریع اعمال پرکاربرد استفاده می‌شود.

از جمله رایج‌ترین این ترکیب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد (توجه داشته باشید ترکیب Ctrl + A به معنای پایین نگه داشتن کلید Ctrl و سپس فشار دادن کلید A است درحالیکه کلید Ctrl همچنان در وضعیت فشرده شده قرار دارد):

  1. Ctrl + A: برای انتخاب تمام اشیا یا کل متن
  2. Ctrl + B: برای ضخیم کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  3. Ctrl + I: برای کج کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  4. Ctrl + U: برای زیرخط دار کردن متن انتخابی در ویرایشگر‌های متنی
  5. Ctrl + C: برای نسخه برداری (Copy) شی یا متن انتخاب شده
  6. Ctrl + X: برای برش (Cut) شی یا متن انتخاب شده
  7. Ctrl + V: برای الصاق (Paste) شی یا متن کپی شده و کات شده
  8. Ctrl + F: برای باز کردن بخش جستجو در بسیاری از نرم افزار‌ها
  9. Ctrl + H: برای باز کردن بخش جایگزینی (Replace) در ویرایشگر‌های متنی و نمایش تاریخچه (History) در مرورگر‌های وب
  10. Ctrl + N: برای باز کردن پنجره یا ایجاد سند جدید
  11. Ctrl + O: برای نمایش پنجره Open
  12. Ctrl + S: برای ذخیره کردن سند
  13. Ctrl + P: برای چاپ
  14. Ctrl + T: برای باز کردن زبانه جدید در مرورگر‌های وب
  15. Ctrl + Y: برای Redo
  16. Ctrl + Z: برای Undo
  17. Ctrl + Backspace: برای حذف واژه قبل از کرسر متنی
  18. Ctrl + Delete: برای حذف واژه پس از کرسر متنی
  19. Ctrl + Left: برای جابجایی کرسر متنی به واژه سمت چپ
  20. Ctrl + Right: برای جابجایی کرسر متنی به واژه سمت راست
  21. Ctrl + Alt + Delete: برای باز کردن Task Manager و دسترسی به صفحه تنظیمات امنیتی و …
*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 22 / 1 / 1399
بازدید : 8674
نویسنده : برقبانی

مطمئنا مشاهده آیکن X قرمز بر روی شبکه وایرلس که در سمت راست و گوشه پایین صفحه نمایش قرار دارد برای شما نیز اصلا  خوشایند نیست. زیرا در چنین شرایطی اینترنت بی سیم شما قطع شده است و تمام امور آنلاین شما با مشکل مواجه خواهد شد. به منظور رفع این مشکل به شما پیشنهاد می کنیم تا نکات زیر را به کار بگیرید.

۱ – در چنین شرایطی، امواج رادیویی بی سیم در لپ تاپ شما ممکن است غیرفعال باشد. برخی از لپ تاپ ها از یک سوییچ سخت افزاری و برخی دیگر نیز از کلیدهای تابعی (functional key)  به منظور فعال و غیرفعال کردن سیستم وایرلس دستگاه استفاده می کنند. در نتیجه بد نیست از روشن بود سیستم وایرلس خود اطمینان حاصل کنید.

۲ – بسیاری از فاکتورها از جمله عوامل فیزیکی می توانند بر قدرت امواج بی سیم تاثیرگذار باشند. بنابراین اگر برای شما مقدور است به مودم یا هر منبع دیگری که امواج بی سیم را از آن دریافت می کنید نزدیک تر شوید. هم چنین می توانید مودم بی سیم خود را در مرکز جایی که در آن مستقر هستید، قرار دهید.

۳ – استفاده طولانی مدت یا شرایط جوی آب و هوا می تواند بر نحوه عملکرد مودم تاثیرگذار باشد. ریست کردن یا خاموش و روشن کردن مودم ممکن است مشکل را رفع کند.

۴ – بر روی آیکن کانکشن بی سیم خود کلیک راست کنید. چنانچه از ویندوز ۷ استفاده می کنید بر روی گزینه Diagnose and Repair و چنانچه ویندوز ۸ یا ویندوز ۱۰ بر روی سیستم شما نصب شده است بر روی گزینه Diagnose کلیک کنید.

۵ – درایور نامناسب نیز می تواند سبب ایجاد این مسئله شود. شما می توانید درایور مربوط به آداپتور وایرلس خود را به روز رسانی نمایید. اگر دقیقا نمی دانید که چطور درایور مناسب برای آداپتور خود را پیدا کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا از نرم افزار DriverEasy استفاده نمایید.

این نرم افزار به طور خودکار درایورهای شبکه را شناسایی، دانلود و به روز رسانی می نماید.

Driver Easy را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید. سپس آن را اجرا کرده و بر روی گزینه Scan کلیک نمایید.

پس از آن که عملیات اسکن به پایان رسید، درایور مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه Update کلیک نمایید.

کار تمام است! داریور کارت شبکه شما تنها با دو کلیک به روز رسانی شد. اگر تصمیم دارید تا تمام درایورهای خود را تنها با یک کلیک آپدیت نمایید کافی است که از نسخه Professional این نرم افزار استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از سایر امکانات مفید دیگری که در این نرم افزار گنجانده شده است بهره مند شوید.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 18 / 1 / 1399
بازدید : 8328
نویسنده : برقبانی

فع مشکل نشان ندادن و عدم دریافت پیامک گوشی سامسونگ و.. اندروید

How to Fix Not Receiving Texts (SMS) in Android

اگر شما می توانید تماس دریافت کنید، نشان دهنده این است که گوشی شما احتمالا مشکل سخت افزاری خاصی ندارد. زیرا گاهی بنابر مشکلاتی مانند کمبود پوشش شبکه، عدم سیگنال کافی، تنظیمات اشتباه، مشکلات نرم افزاری و.. ممکن است نتوانید پیامک دریافت کنید. راه حل های مختلف و زیادی برای رفع این مشکل وجود دارند که در ادامه معرفی می کنیم.

ریستارت گوشی برای رفع مشکل نیامدن اس ام اس در اندروید

اولین قدمی که بهتر است برای رفع مشکل نشان ندادن اس ام اس در اندروید انجام دهید، ریستارت گوشی است. بسیاری از مشکلات نرم افزاری سطحی با یک خاموش و روشن کردن گوشی رفع می شود. بنابراین قبل از هر کاری، گوشی خود را ریستارت کنید.

ریستارت گوشی برای رفع مشکل نیامدن اس ام اس در اندروید

همچنین اگر اس ام اس های خود را ناخواسته حذف کرده اید و قصد ریکاوری آن را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش ریکاوری اس ام اس پاک شده (SMS) اندروید بدون روت را هم مطالعه نمایید.

برقراری تماس

سعی کنید که اقدام به برقراری تماس کنید. اگر نتوانستید حتی تماسی را هم برقرار کنید، ممکن است سیم کارت شما مشکل داشته باشد یا اپراتور شما را محدود کرده باشد. برای بررسی بیشتر با اپراتور خود تماس بگیرید و مشکل را بررسی کنید.

رفع مشکل عدم دریافت SMS در اندروید با بررسی سیگنال

کار را بررسی میله های سیگنال شبکه شروع کنید. اگر در بالای صفحه گوشی مشاهده می کنید که سیگنال ضعیفی دارید، به این معنی است که گوشی شما پوشش خوبی ندارد. در صورت امکان مکان خود را عوض کرده و یا گوشی خود را خاموش و روشن کنید. هنگامی که سیگنال دریافتی و پوشش شبکه برای شما بهتر شد، مشکل را تست کنید.

خارج و وارد کردن سیم کارت برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک

یکی دیگر از راه های ساده رفع مشکل، خارج کردن سیم کارت و وارد کردن مجدد آن می باشد. زیرا ممکن است سیم کارت شما به درستی وارد نشده باشد. سعی کنید سیم کارت را به شکل صحیح وارد کرده و در صورت وجود آلودگی و.. نیز اقدام به پاکسازی سیم کارت و شیار آن کنید.

تست سیم کارت در گوشی دیگر

سیم کارت خود را در گوشی دیگری وارد کنید و سعی کنید که با سیم کارتی دیگر اقدام به ارسال اس ام اس برای سیم کارت خود کنید. با این کار مطمئن می شوید که سیم کارت سالم است یا نه؟ اگر باز هم پیامی دریافت نکردید، باید با اپراتور خود تماس بگیرید و در غیر اینصورت سایر راه حل ها را امتحان کنید.

تغییر سرویس به ۲G برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک در گوشی سامسونگ و..

با تغییر سرویس خود از LTE به ۲G می توانید مشکل را رفع کنید. در برخی از مناطق ممکن است آنتن های پرسرعت وجود نداشته باشند که در این صورت قادر به دریافت سرویس نخواهید بود. به تنظیمات گوشی رفته و حالت شبکه را روی خودکار یا ۲G مشکل را تست کنید.

حذف اس ام اس

سیم کارت شما ممکن است ظرفیت خاصی برای دریافت پیامک داشته باشد و در صورت پر شدن این حافظه، پیامک جدیدی نمی تواند در گوشی شما دریافت شود. برای رفع این مشکل ابتدا وارد برنامه اس ام اس خود شوید. روی آیکن More یا سه نقطه تپ کنید. وارد Settings شوید.سپس گزینه Manage SIM Card Messages را پیدا کنید. ممکن است این گزینه در قسمت Advanced تنظیمات باشد.

حذف اس ام اس

حال اقدام به حذف پیام های ذخیره شده کنید.

افزایش حجم دریافت پیام

گوشی شما هم حافظه معینی برای دریافت پیام دارد. در صورت امکان پیام هایی که لازم ندارید را حذف کرده و یا با استفاده از روش زیر، محدوده را افزایش دهید.

  1. برنامه پیامک گوشی خود را باز کنید.
  2. روی آیکن منو یا سه نقطه تپ کنید.
  3. حال وارد Settings شوید.
  4. روی Text Message Limit تاچ کنید.
  5. حداکثر مقداری که وجود دارد را انتخاب کرده و روی SET ضربه بزنید.

افزایش حجم دریافت پیام

روش رفع مشکل دریافت نکردن اس ام اس در اندروید با حذف مخاطب

اگر فقط از یک مخاطب نمی توانید پیام دریافت کنید، بهتر است اقدام به حذف آن مخاطب کرده و مجدد آن را به لیست اضافه کنید. برخی از کاربران با این روش مشکل را رفع کرده اند.

حذف حافظه Data و Cache

وجود داده های معیوب در حافظه Data و Cache برنامه پیام رسان نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود. پس با کمک مطلب آموزش حذف حافظه کش و دیتا، اقدام به حذف این قسمت از حافظه برای برنامه پیام رسان (Messaging) خود کنید.

حذف حافظه Data و Cache

در پایان گوشی را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

غیر فعال کردن iMessage برای حل مشکل اس ام اس در اندروید

اگر شخصی که برای شما پیامک ارسال می کند دارای گوشی آیفون باشد و یا شما قبلا از آیفون استفاده می کردید، ممکن است iMessage  فعال بوده و پیام ها را با iMessage ارسال کند و در این صورت پیامکی به دست شما نمی رسد. برای این کار در گوشی آیفون باید وارد قسمت Settings > Messages شده و گزینه های iMessage و FaceTime را خاموش کرده و روی OFF تنظیم کنید. اگر قبلا از آیفون استفاده می کردید، سیم کارت خود را وارد آیفون کرده و این ویژگی را مشابه روش ذکر شده غیر فعال کنید.

 

غیر فعال کردن iMessage برای حل مشکل اس ام اس در اندروید

تداخل نرم افزاری

اگر به تازگی اقدام به نصب برنامه کرده اید و یا برنامه دیگری را برای مدیریت اس ام اس نصب کرده اید، ممکن است این برنامه با گوشی شما ناسازگار باشد. به همین دلیل باید برنامه نصب شده را حذف کنید. در نظر داشته باشید که در حالت ایده آل باید فقط از یک برنامه برای مدیریت ارسال و دریافت اس ام اس استفاده کنید.

تداخل نرم افزاری

 

استفاده از برنامه های دیگر

روشی دیگری که می توانید آن را تست کنید، استفاده از برنامه های جانبی مدیریت پیامک می باشد. زیرا ممکن است مشکلی در برنامه داخلی گوشی به وجود آمده باشد. برنامه های مختلفی در این زمینه در اپ استور ها وجود دارند.

رفع مشکل دریافت نکردن اس ام اس همراه اول با بررسی لیست SPAM

ممکن است شما مخاطب مورد نظر را که اس ام اس های آن را دریافت نمی کنید، در لیست اسپم خود قرار داده باشید. به همین منظور در برنامه اس ام اس گوشی روی آیکن سه نقطه تپ کرده و Settings را بزنید. سپس به دنبال تنظیماتی به نام Spam Settings یا Harassment Filter باشید. روی آن ها تاچ کرده و مخاطب را از این لیست خارج کنید.

رفع مشکل دریافت نکردن اس ام اس همراه اول با بررسی لیست SPAM

در نهایت روی Save تپ کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

برسی لیست بلاک ها

مشابه روش قبل، شما ممکن است شخص را بلاک کرده باشید. برای بررسی این موضوع هم برنامه تماس خود را باز کرده و روی آیکن سه نقطه تپ کنید. سپس وارد قسمت Settings > Call Blocking شده و شخص را از لیست بلاک شده ها خارج کنید. با ذخیره تنظیمات، پیام های بعدی ارسالی از طرف شخص برای شما نمایش داده می شود.

غیر فعال کردن حالت پرواز

حالت پرواز یا Airplane Mode می تواند مانع دریافت پیامک، تماس و اتصال وای فای شود. بنابراین مطمئن شوید که این حالت برای گوشی شما فعال نشده باشد.

تنظیم مجدد ثبت شبکه برای رفع مشکل باز نشدن اس ام اس در اندروید

اگر تا کنونی روشی برای شما مثبت نبوده است، این راه را هم امتحان کنید.

  1. سیم کارت خود را روی یک گوشی دیگر قرار دهید.
  2. گوشی را روشن کرده و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید.
  3. پس از این که سیگنال شبکه دریافت شد و پوشش را مشاهده کردید، گوشی را خاموش کنید.
  4. مجدد سیم کارت را در گوشی خود قرار دهید.
  5. گوشی را روشن کرده و ۲-۳ دقیقه صبر کنید. حال باید مشکل شما به صورت خودکار رفع شده باشد.

بررسی تظیمات Radio برای حل مشکل عدم دریافت پیامک در اندروید

شما با وارد کرده یک کد با فرمت ##Code# می توانید تنظیمات رادیو گوشی خود را ریست کنید. این کد بسته به مدل گوشی فرق می کند و می توانید آن را در وب پیدا کنید. معمولا بیشتر گوشی ها از کد ##۸۷۳۲۸۳# استفاده می کنند. بعد از شماره گیری این کد، منتظر بمانید تا دستگاه شما مجدد راه اندازی شود.

آپدیت سیستم عامل برای حل مشکل دریافت SMS در اندروید

در این زمینه نمی توان از مشکلات خود سیستم عامل چشم پوشی کرد. شما باید حتما سیستم عامل خود را به آخرین نسخه موجود ارتقا دهید. اگر مشکلی در سیستم عامل شما وجود داشته باشد، با این کار رفع خواهد شد. همینطور در صورت امکان برنامه ارسال پیامک خود را هم آپدیت کنید.

ریست تنظیمات شبکه

توجه داشته باشید که با این روش تمامی اطلاعات مربوط به شبکه های وای فای، سیم کارت و بلوتوث در گوشی شما حذف می شود. در صورت نیاز از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس به قسمت System > Advanced > Reset options رفته و روی Reset Wi-Fi, Mobile & Bluetooth تاچ کنید. همینطور ممکن است این تنظیمات را در قسمت Network & internet > More > Reset Wi-Fi, Mobile & Bluetooth نیز مشاهده کنید.

ریست تنظیمات شبکه

ریست فکتوری برای رفع مشکل اس ام اس سامسونگ

اگر تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفته اید، ممکن است نیاز باشد تا گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید و آن را ریست فکتوری کنید.

ریست فکتوری برای رفع مشکل اس ام اس سامسونگ

عدم دریافت پیامک در سامسونگ و مراحعه به تعمیرگاه

اگر باز هم مشکل عدم دریافت اس ام اس در اندروید شما رفع نشد، احتمالا مشکل سخت افزاری در گوشی شما وجود دارد. برای بررسی بیشتر باید آن را به تکنیسین تعمیر متخصص بسپارید.

در پایان اگر به دنبال راهی برای مدیریت تنظیمات اجازه دسترسی برنامه ها هم بودید، مطالعه مطلب آموزش ۳ روش تغییر و مدیریت تنظیمات اجازه دسترسی برنامه ها در اندروید را فراموش نکنید.

 
فقط خانم ها برنده آیفون 11 می‌شوند، نوار بهداشتی مای لیدی ...

فقط خانم ها برنده آیفون 11 می‌شوند، نوار بهداشتی مای لیدی ...

خرید کفش روزمره مردانه با قیمت باورنکردنی! (فقط امروز)

خرید کفش روزمره مردانه با قیمت باورنکردنی! (فقط امروز)

راه‌های تقویت حافظه! بهترین حافظه را داشته باشید

راه‌های تقویت حافظه! بهترین حافظه را داشته باشید

خرید کفش روزمره مردانه با قیمت تکرار نشدنی (فقط امروز)

خرید کفش روزمره مردانه با قیمت تکرار نشدنی (فقط امروز)

هر نیم ساعت 1 دلار درآمد با این روش!

هر نیم ساعت 1 دلار درآمد با این روش!

تخفیفات داغ دیجی کالا

تخفیفات داغ دیجی کالا

یوتیوبر ایرانی و رازهای کارش (مصاحبه با

یوتیوبر ایرانی و رازهای کارش (مصاحبه با

فقط خانم ها برنده آیفون 11 می‌شوند، نوار بهداشتی مای لیدی ...

فقط خانم ها برنده آیفون 11 می‌شوند، نوار بهداشتی مای لیدی ...

خرید کفش روزمره مردانه با قیمت باورنکردنی! (فقط امروز)

خرید کفش روزمره مردانه با قیمت باورنکردنی! (فقط امروز)

راه‌های تقویت حافظه! بهترین حافظه را داشته باشید

راه‌های تقویت حافظه! بهترین حافظه را داشته باشید

خرید کفش روزمره مردانه با قیمت تکرار نشدنی (فقط امروز)

خرید کفش روزمره مردانه با قیمت تکرار نشدنی (فقط امروز)

هر نیم ساعت 1 دلار درآمد با این روش!

هر نیم ساعت 1 دلار درآمد با این روش!

تخفیفات داغ دیجی کالا

تخفیفات داغ دیجی کالا

یوتیوبر ایرانی و رازهای کارش (مصاحبه با

یوتیوبر ایرانی و رازهای کارش (مصاحبه با "میا پلیز")

خرید از آمازون (amazon.com) دیگه یک رویا نیست

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , ۲۲ روش حل مشکل عدم دریافت و نیامدن اس ام اس در گوشی اندروید ,
تاریخ : 16 / 1 / 1399
بازدید : 8080
نویسنده : برقبانی

آموزش ۳ روش مختلف برای اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ و کامپیوتر

How To Use Mobile Internet On Your PC

کاربران اندروید برای استفاده اینترنت گوشی در کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت خود ۳ گزینه در اختیار دارند. شما می توانید از طریق بلوتوث، Hot spot یا کابل USB دستگاه خود را به اینترنت گوشی وصل کنید. قبل از اینکه ما در مورد استفاده از اینترنت گوشی در کامپیوتر با وای فای، USB و Hot Spot صحبت کنیم بهتر است از فعال بودن  اینترنت گوشی خود مطمئن شوید.

چگونه از اینترنت گوشی برای لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کنیم؟

اگر می خواهید بهترین نتیجه عایدتان شود بهتر است از کابل USB استفاده کنید. گوشی خود را با استفاده از کابل به سیستم خود وصل کنید. بعد در دستگاه اندروید خود به مسیر Settings > Wireless & networks > More بروید و Tethering & portable hotspot را پیدا کنید. در اینجا گزینه USB tethering را انتخاب کنید. حالا یک آیکن در ناحیه نوتیفیکیشن گوشی شما ظاهر می شود که نشان می دهد که گوشی شما به کامپیوتر متصل است. پیشنهاد می کنیم برای افزایش سرعت اینترنت اندروید از وای فای و اینترنت گوشی به صورت همزمان استفاده کنید.

آموزش استفاده از اینترنت موبایل برای کامپیوتر و لپ تاپ

اگر می خواهید از بلوتوث برای اتصال اینترنت کامپیوتر به گوشی خود استفاده کنید اولین چیزی که باید بدان توجه داشته باشید این است که سیستم شما دارای قابلیت وایرلس باشد. در گوشی خود به مسیر Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable بروید و روی Bluetooth tethering تپ کنید. در کامپیوتر خود به مسیر Control Panel > Hardware and sound > Devices and printers بروید و روی آیکن گوشی خود کلیک راست کنید و Connect using > Access point را انتخاب کنید.

استفاده از اینترنت گوشی های نوکیا و … بر روی کامپیوتر و لپ‌تاپ

این روش برای استفاده از اینترنت گوشی و اتصال وای فای بکار برده می شود. در گوشی خود وارد مسیر Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable شوید و گزینه Portable Wi-Fi hotspot را انتخاب کنید. حالا کامپیوتر شما دستگاه اندروید شما را اسکن می کند و معمولا اسم گوشی شما در لیست کانکشن های شبکه لپ تاپ یا کامپیوتر شما نمایش داده می شود. و در صفحه تنظیمات Wi-Fi hotspot گوشی خود نام کامپیوتر خود را مشاهده خواهید کرد.

نحوه استفاده از اینترنت گوشی در کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت

اگر از گوشی های هوشمند اندرویدی (Android) یا ای او اس (iOS) استفاده میکنید برای به اشتراک گذاری اینترنت با سایر دستگاه های وایرلس کافیست یک Hot spot ایجاد کنید و سپس لپ تاپ، تبلت و.. را به آن متصل کنید، مرحله اتصال دقیقا شبیه اتصال به یک شبکه بیسیم WiFi است.

علاوه بر این شما میتوانید هم به وسیله کابل USB تلفن همراه خود و هم با بلوتوث به اینترنت متصل شوید. البته توجه داشته باشید که اگر با کابل به اینترنت متصل شوید سرعتتان کمی بیشتر میشود. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که برای اتصال به اینترنت حتما کامپیوتر شخصی  یا لپ تاپ شما باید بلوتوث داشته باشد و تلفن همراه شما قابلیت وصل شدن به اینترنت را نیز داشته باشد.

اگر تلفن همراه شما مدل نوکیا است میتوانید از برنامه Nokia PC Suite برای ساختن کانکشن استفاده کنید و اگر از مدل Sony Ericsson استفاده میکنید میتوانید از برنامه Sony Ericsson PC Suite استفاده کنید، سپس از طریق بلوتوث یا کابل، تلفن همراه خود را به برنامه متصل کنید. پس از متصل کردن در درون این برنامه ها قسمتی به نام  Internet Connection یا Connect to Internet وجود دارد که میتوانید کانکشن گوشی خود را بروی کامپیوتر ایجاد کنید.

اگر ویندوز ۷ استفاده میکنید میتوانید برای ساختن کانکشن بصورت دستی ابتدا تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث به کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ خود متصل کنید سپس بر روی نام بلوتوث خود که به Devices and Printers کنترل پنل اضافه شده است کلیک راست و از منو باز شده Dial-up Networking و گزینه create Dial-up Connection را انتخاب کنید.

 

سپس یک کانکشن جدید بسازید پس ساخت کانکشن قسمت یوزنیم و پسورد را خالی بگذارید و در قسمت Dial اگر تلفن همراه شما Nokia است شماره *۹۹# را وارد کنید.

 

وبرای Sony Ericsson شماره *۹۹***۸# را وارد کنید وبر روی Connect کلیک کنید، اگر مراحل فوق را بدرستی انجام باشید بلوتوث کامپیوتر به تلفن همراه شما وصل شده و شما میتوانید از اینترنت تلفن همراه خود استفاده کنید.

 

یک مشکل این روش این است که اگر سیم کارت شما اعتباری باشد خیلی زود اعتبار سیم کارت تمام میشود و اگر سیم کارت دائمی داشته باشید  هزینه قبض شما بسیار زیاد میشود، شما میتوانید بسته های GPRS اپراتور خود با هزینه بسیار کم و هر مدت زمانی که میخواهید فعال کنید و یا از ۱۰ روش کاهش مصرف اینترنت و هزینه شارژ در گوشی های اندروید استفاده کنید و دیگر نگران هزینه قبض و اعتبار خود نباشید.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 10 / 1 / 1399
بازدید : 7860
نویسنده : برقبانی

بدین وسیله به اطلاع می رساند نحوه ارتباط متقابل شرکت ایرانسل و مشترکان به قرار زیر است:

  • مشترکان ایرانسل می توانند برای تماس با شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل شماره ۷۰۰ را از سیم کارت خود و یا شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ را از سایر خطوط به صورت شبانه روزی شماری گیری کنند.
  • در صورتی که شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به هر دلیل قصد برقراری تماس با شما را داشته باشد، تنها از طریق شماره ۰۹۳۵۱۰۰۰۰۰۰ با شما تماس می گیرد و پیامک های خود را تنها با عنوان «Sorathesab» ،«Irancell» و ۲۴۶۵ ارسال می نماید.
  •  در هر صورت، جهت اطمینان از اینکه ایرانسل با شما تماس گرفته است، می توانید در هر زمان با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید.

 

با توسعه سامانه گفت‌وگوی آنلاین مشترکان ایرانسل، امکان دسترسی به پشتیبانی آنلاین در تمامی صفحات وب‌سایت این اپراتور برای مشترکان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران، در راستای تحقق تجربه زندگی دیجیتال برای مشترکان خود و با هدف توسعه و بهبود فرایند پشتیبانی مشترکان اقدام به توسعه سامانه گفت‌وگوی آنلاین (Chat) در وب‌سایت خود نموده است.

با استفاده از این قابلیت، مشترکان ایرانسل و بازدیدکنندگان از تمامی صفحات وب‌سایت این اپراتور می‌توانند با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان ایرانسل در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته به صورت آنلاین گفت‌وگو کنند و با طرح پرسش‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود، پاسخ مربوطه را در همان زمان دریافت کنند.

بر این اساس، علاوه بر امکان دسترسی به صفحه گفت‌وگوی آنلاین از طریق لینک موجود در پایین صفحه وب‌سایت، در صورتی که بازدیدکننده‌ای حداقل ۲ دقیقه در وب‌سایت ایرانسل حضور داشته باشد، پنجره پشتیبانی آنلاین به صورت خودکار ظاهر خواهد شد تا وی بتواند به سرعت با کارشناس مرکز ارتباط با مشتریان ایرانسل گفت‌وگو کند.

ایرانسل پیش از این نیز با هدف برقراری ارتباط موثر با مشترکان خود، نسبت به راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط با مشتریان شبانه‌روزی یک اپراتور تلفن همراه در ایران، نخستین سامانه نسخه وب ایرانسل‌من مشترکان تلفن همراه ( نسخه وب ایرانسل‌من )، نخستین نرم‌افزار کاربردی کنترل یکپارچه حساب کاربری ( ایرانسل من ) و نخستین سامانه‌های پشتیبانی مشترکان در شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده بود.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 10 / 1 / 1399
بازدید : 7076
نویسنده : برقبانی
9990

مرکز تماس همراه اول به صورت شبانه روزی و 7 روز هفته، از طریق ارتباط تلفنی، پست الکترونیکی، دورنگار و چت آنلاین پاسخگوی سوالات، پیشنهادات و شکایات مشتریان همراه اول می باشد.

  • پاسخگویی تلفنی (شماره 9990 برای تماس با تلفن همراه و 09129990 برای تماس با تلفن ثابت):

    این مرکز به منظور ارائه خدمات مطلوب آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات بوده و انواع خدمات ذیل توسط کارشناسان پاسخگو و یا از طریق سامانه تلفنی (IVR) ارائه می گردد:

    • ارائه اطلاعات مربوط به سرویسها، خدمات و صورتحساب به مشتریان
    • پیگیری و حل مشکل مشتریان در کوتاهترین زمان ممکن و تشکیل تیکت در صورت لزوم
    • اعلام وضعیت سیمکارت و علت قطع تلفن همراه
    • اطلاع از مدت و مبلغ اعتبار سیمکارت، افزایش اعتبار، انتقال شارژ و نحوه استفاده از آن
    • راهنمایی در مورد خرید، ثبت نام و نقل و انتقال تلفن همراه
    • اعلام نشانی و شماره تلفن اداره ها و مراکز ارائه خدمات (مراکز تلفن ثابت،دفاتر ارتباطی و ICT) تمام نقاط کشور
    • راهنمایی مشترکین درباره چگونگی استفاده از رومینگ بین الملل، کشورهای طرف قرارداد و تعرفه های جاری
    • فروش انواع Device های اینترنت همراه ( بزودی )
    • نحوه فعالسازی و اتصال به اینترنت
    • راهنمایی مشترکین در خصوص نحوه فعالسازی بسته های هوشمند اینترنت، پیامک و مکالمه
    • دریافت گزارشات مربوط به مشکلات شبکه اعم از پوشش شبکه و آنتن دهی و پیگیری زمان رفع مشکل
    • قطع و وصل پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامک های مبتنی بر محتوا

      همچنین IVR دو زبانه (فارسی و انگلیسی) مرکز تماس همراه اول خدماتی به شرح ذیل را به مشترکین محترم ارائه می نماید:

    • خدمات مالی (اعلام جزییات و پرداخت قبض پایان دوره و میان دوره، اطلاع از تعرفه ‏ها و ...)
    • دریافت اطلاعات، فعالسازی و غیرفعالسازی سرویسهای ویژه (اینترنت همراه، آوای انتظار، همراهان اول، پیامک تبلیغاتی، تماس بان و ...)
    • دریافت خدمات غیرحضوری (قطع و وصل خط، دریافت PIN و PUK، دریافت ریز مکالمات، تغییر رمز عبور)
    • اطلاع از اینترنت همراه (نوترینو)، خرید بسته‏ ها و اعلام مشکلات
    • شرکت در نظرسنجی و ارائه پیشنهادات و انتقادها
    • امکان شارژ TOP UP (مستقیم) بصورت دلخواه
    • خروج از لیست سیاه (ویژه مشترکین اعتباری)
  • پست الکترونیکی:

    مشترکین محترم می توانند سوالات، مشکلات، پیشنهادات و انتقادها خود را در خصوص خدمات همراه اول به آدرس پست الکترونیکی (9990@mci.ir) ارسال نموده و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

  • دورنگار:

    مشترکین محترم می توانند سوالات، مشکلات، پیشنهادات و انتقادها خود را در خصوص خدمات همراه اول به دورنگار مرکز تماس همراه اول به شماره 09129999900 ارسال نموده و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

  • چت آنلاین (از من بپرس)

    این خدمت برای مشترکین محترم که به سامانه "همراه من" مراجعه می نمایند در دسترس بوده و پاسخگوی سوالات خواهد بود.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 27 / 12 / 1398
بازدید : 8401
نویسنده : برقبانی

تمیز کردن گوشی و محافظ آن اولین اقدام برای ضدعفونی کردن گوشی

برای ضدعفونی کردن گوشی ابتدا محافظ آن را در آورده و با آب گرم و صابون بشویید.

ضدعفونی صفحه گوشی

محافظ گوشی معمولا ارزان قیمت و قابل تعویض است پس می‌توانید آن را با الکل ۷۰% و یا اسپری ضدعفونی کننده هم تمیز کنید.

برای این کار یک پارچه نرم و بدون پرز را داخل الکی فرو کنید و آن را محافظ گوشی خود بمالید. اجازه دهید الکل تبخیر شود و آن را با اسپری تمیز کننده اسپری کنید. اسپری تمیز کننده را به تمام قسمت‌ها بزنید سپس سطوح صاف را پاک کنید. اجازه دهید اسپری تبخیر شود اکنون می توانید به سمت تمیز کردن خود تلفن هوشمند خود بروید.

ضد عفونی گوشی موبایل

ضد عفونی گوشی موبایل پس از تمیز کردن محافظ

بیشتر تلفن های هوشمند مدرن ضد آب هستند، اما بهترین ایده برای تمیز کردن نگه داشتن آن‌ها و تمیز کردن اسپیکر گوشی سامسونگ و.. در زیر شیر آب بردن گوشی نیست. به عنوان مثال، تمام آیفون‌ها از زمان آیفون ۷ ضد آب بوده‌اند، اما اپل هنوز توصیه می‌کند که آیفون را با پارچه‌ای مرطوب تمیز کنید تا اینکه آن را به طور کامل در آب فرو ببرید. بسیاری از عوامل می تواند مقاومت در برابر آب دستگاه شما را به خطر اندازد.

تمیز کردن اسپیکر گوشی سامسونگ

CDC توصیه‌هایی را برای افراد مشکوک یا تأیید شده COVID-19 و اعضای خانواده آن‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری توصیه می‌کند. در حالی که اکثر افرادی که این مطلب را می‌خوانند، تحت این دسته قرار نمی‌گیرند، اما این توصیه ها مثالهای خوبی را ارائه می دهد که می‌تواند به جلوگیری از شیوع بیماری کمک کند، از جمله:

برای ضد عفونی کردن، محلول‌های سفیدکننده رقیق شده خانگی، محلول‌های الکلی با حداقل ۷۰٪ الکل و رایج ترین مواد ضد عفونی کننده خانگی ثبت شده در EPA باید بعنوان ضد عفونی کننده گوشی موبایل مؤثر باشند.

چگونه پشت گوشی را تمیز کنیم؟

ضد عفونی گوشی موبایل

برای تمیز کردن تلفن هوشمند خود، باید از الکل ۷۰% یا اسپری ضد عفونی کننده مبتنی بر الکل استفاده کنید تا از پشت و جلو دستگاه خود را پاک کنید.

ضد عفونی گوشی موبایل

از سفید کننده استفاده نکنید. یک پارچه بدون پرز نرم بردارید و آن را درون الکل فرو کنید یا با اسپری تمیز کننده آن را به خوبی اسپری کنید، سپس دستگاه خود را پاک کنید و بگذارید خشک شود. شما همچنین می توانید از پاک کننده ضد عفونی کننده‌ای استفاده کنید که در محلول تمیز کننده از آن استفاده شده است. همانطور که اپل می‌گوید. الکل ۷۰% یا دستمال مرطوب کننده Clorox”.

چطور صفحه گوشی را تمیز کنیم؟

وقتی نوبت به صفحه نمایش شما رسید، توصیه اپل برای ضدعفونی صفحه گوشی این است که از یک محلول الکلی ۷۰٪ برای پاک کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

ضد عفونی گوشی موبایل

تمیز کردن صفحه نمایش با یک پارچه خشک و بدون پرز برای از بین بردن محلول تمیز کننده‌ی روی صفحه نمایش به شما کمک می‌کند تا عوارض جانبی از بین رفتن صفحه نمایش را کاهش دهید. محافظ صفحه نمایش هم از یک پوشش خاص استفاده می‌کند از انجایی که می‌توان آن را نسبتا ارزان و آسان جایگزین کرد می‌توان از ضدعفونی کننده استفاده کنید.

پس از تمیز کردن تلفن هوشمند خود، طبق توصیه‎های CDC ، دستان خود را برای حداقل ۲۰ ثانیه کاملاً بشویید.

به طور مکرر به ضدعفونی کردن گوشی موبایل خود بپردازید

اکنون که با نحوه ضدعفونی گوشی موبایل آشنا شدید به خاطر داشته باشید که باید به طور مکرر به این کار بپردازید. تا زمانیکه گوشی موبایل خوود را ضدعفونی نکرده‌اید حتی اگر از دستکش و ماسک استفاده کرده و دستان خود را هم مدام بشویید باز هم با لمس کردن گوشی، آلوده خواهید شد.

شاید نیاز نباشد روزی چند مرتبه به ضدعفونی کردن گوشی خود بپردازید اما حداقل پس از بازگشت از بیرون و یا مجامع عمومی حتما اقدام به ضدعفونی کردن گوشی کنید.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 25 / 12 / 1398
بازدید : 7861
نویسنده : برقبانی

برای اکثر ما اتفاق افتاده که در هنگام اتصال به اینترنت حداقل با تعدادی از خطاهای زیر روبرو شده باشیم .خوب با نگاهی اجمالی به لیست زیر شاید راحت تر بتونید مشکلتونو حل کنید.چندخطا های رایج در اتصال به اینترنت

وب سایت توسینسو
  • Error 633
  • Error 619
  • Error 676
  • Error 678
  • Error 680
  • Error 691
  • Error 692
  • Error 718
  • Error 734
  • Error 797
وب سایت توسینسو

و حالا لیست تقریبا کامل خطاها :

  1. 600 . اگر سيستم در حال شماره گيري باشد و دوباره شماره گيري نماييد اين خطا نمايش داده مي شود .
  2. 601 . راه انداز Port بي اعتبار مي باشد .
  3. 602 . Port هم اكنون باز مي باشد براي بسته شدن آن بايد كامپيوتر را مجددا راه اندازي نمود.
  4. 603 . بافر شماره گيري بيش از حد كوچك است .
  5. 604 . اطلاعات نادرستي مشخص شده است .
  6. 605 . نمي تواند اطلاعات Port را تعيين كند .
  7. 606 . Port شناسايي نمي شود .
  8. 607 . ثبت وقايع مربوط به مودم بي اعتبار مي باشد .
  9. 608 . راه انداز مودم نصب نشده است .
  10. 609 . نوع راه انداز مودم شناسايي نشده است .
  11. 610 . بافر ندارد .
  12. 611 . اطلاعات مسير يابي غير قابل دسترس مي باشد .
  13. 612 . مسير درست را نمي تواند پيدا نمايد .
  14. 613 . فشرده سازي بي اعتباري انتخاب شده است .
  15. 614 . سرريزي بافر .
  16. 615 . Port پيدا نشده است .
  17. 616 . يك درخواست ناهمزمان در جريان مي باشد .
  18. 617 .Port يا دستگاه هم اكنون قطع مي باشد .
  19. 618 . Port باز نمي شود. ( وقتي رخ مي دهد كه يك برنامه از Port استفاده كند ).
  20. 619 . Port قطع مي باشد (وقتي رخ مي دهد كه يك برنامه از Port استفاده كند).
  21. 620 . هيچ نقطه پاياني وجود ندارد .
  22. 621 . نمي تواند فايل دفتر راهنماي تلفن را باز نمايد .
  23. 622 . فايل دفتر تلفن را نمي تواند بارگذاري نمايد .
  24. 623 . نمي تواند ورودي دفتر راهنماي تلفن را بيابد .
  25. 624 . نمي توان روي فايل دفتر راهنماي تلفن نوشت .
  26. 625 . اطلاعات بي اساسي در دفتر راهنماي تلفن مشاهده مي شود .
  27. 626 . رشته را نمي تواند بارگذاري كند .
  28. 627 . كليد را نمي تواند بيابد .
  29. 628 . Port قطع شد .
  30. 629 . Port بوسيله دستگاه راه دور قطع مي شود. (درست نبودن راه انداز مودم با برنامه ارتباطي).
  31. 630 . Port به دليل از كارافتادگي سخت افزار قطع مي شود .
  32. 631 . Port توسط كاربر قطع شد .
  33. 632 . اندازه ساختار داده اشتباه مي باشد .
  34. 633 . Port هم اكنون مورد استفاده مي باشد و براي Remote Access Dial-up پيكر بندي نشده است (راه انداز درستي بر روي مودم شناخته نشده است) .
  35. 634 . نمي تواند كامپيوتر شما را روي شبكه راه دور ثبت نمايد .
  36. 635 . خطا مشخص نشده است .
  37. 636 . دستگاه اشتباهي به Port بسته شده است .
  38. 637 . رشته ( string ) نمي تواند تغيير يابد .
  39. 638 . زمان درخواست به پايان رسيده است .
  40. 639 . شبكه ناهمزمان قابل دسترس نيست .
  41. 640 . خطاي NetBIOS رخ داده است .
  42. 641 . سرور نمي تواند منابع NetBIOS مورد نياز براي پشتيباني سرويس گيرنده را بدهد .
  43. 642 . يكي از اسامي NetBIOS شما هم اكنون روي شبكه راه دور ثبت مي گردد ، ( دو كامپيوتر مي خواهند با يك اسم وارد شوند ) .
  44. 643 .Dial-up adaptor در قسمت network ويندوز وجود ندارد .
  45. 644 . شما popus پيغام شبكه را دريافت نخواهيد كرد .
  46. 645 . Authentication داخلي اشكال پيدا كرده است.
  47. 646 . حساب در اين موقع روز امكان log on وجود ندارد .
  48. 647 . حساب قطع مي باشد .
  49. 648 . اعتبار password تمام شده است .
  50. 649 . حساب اجازه Remote Access را ( دستيابي راه دور ) را ندارد . ( به نام و كلمه عبور اجازه dial-up داده نشده است ) .
  51. 650 . سرور Remote Access ( دستيابي راه دور ) پاسخ نمي دهد .
  52. 651 . مودم شما ( يا ساير دستگاههاي اتصال دهنده ) خطايي را گزارش كرده است . ( خطا از طرف مودم بوده است ) .
  53. 652 . پاسخ نا مشخصي از دستگاه دريافت مي گردد .
  54. 653 . Macro (دستورالعمل كلان). ماكرو خواسته شده توسط راه انداز در ليست فايل .INF موجود نمي باشد .
  55. 654 . يك فرمان يا يك پاسخ در قسمت .INF دستگاه به يك ماكرو نامشخص اشاره مي نمايد .
  56. 655 . دستور العمل (پيغام) در قسمت فايل .INF دستگاه مشاهده نمي شود .
  57. 656 . دستورالعمل (ماكرو) (default off) در فايل .INF دستگاه شامل يك دستور العمل نامشخص مي باشد .
  58. 657 . فايل .INF دستگاه نمي تواند باز شود .
  59. 658 . اسم دستگاه در فايل .INF دستگاه يا در فايل .INI رسانه بيش از حد طولاني مي باشد .
  60. 659 . فايل .INI رسانه به نام ناشناخته يك دستگاه اشاره مي نمايد .
  61. 660 . فايل .INI رسانه براي اين فرمان پاسخي را ندارد .
  62. 661 . فايل .INF دستگاه فرمان را از دست داده است .
  63. 662 . تلاش براي قرار دادن يك ماكرو ليست نشده در قسمت فايل .INF صورت نگرفته است.
  64. 663 . فايل .INI رسانه به نوع ناشناخته يك دستگاه اشاره مي نمايد .
  65. 664 . نمي تواند به حافظه اختصاص دهد .
  66. 665 . Port براي Remote Access (دستيابي راه دور) پيكر بندي نشده است.
  67. 666 . مودم شما (ياساير دستگاههاي اتصال دهنده) در حال حاضر كار نمي كنند .
  68. 667 . فايل .INI رسانه را نمي تواند بخواند .
  69. 668 . اتصال از بين رفته است .
  70. 669 . پارامتر به كار برده شده در فايل .INI رسانه بي اعتبار مي باشد .
  71. 670 . نمي تواند نام بخش را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
  72. 671 . نمي تواند نوع دستگاه را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
  73. 672 . نمي تواند نام دستگاه را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
  74. 673 . نمي تواند كاربر را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
  75. 674 . نمي تواند بيشترين حد اتصال BPS را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
  76. 675 . نمي تواند بيشترين حد BPS حامل را از روي فايل .INI رسانه بخواند .
  77. 676 . خط اشغال مي باشد .
  78. 677 . شخص به جاي مودم پاسخ مي دهد .
  79. 678 . پاسخي وجود ندارد .
  80. 679 . نمي تواند عامل را پيدا نمايد .
  81. 680 . خط تلفن وصل نيست .
  82. 681 . يك خطاي كلي توسط دستگاه گزارش مي شود .
  83. 682 . Writing section name دچار مشكل مي باشد .
  84. 683 . Writing device type با مشكل روبرو شده است .
  85. 684writing device name .684 با مشكل روبرو مي باشد .
  86. 685 . Writing maxconnectbps مشكل دارد .
  87. 686 . Writing maxcarrierBPS دچار مشكل مي باشد .
  88. 687 . Writing usage با مشكل مواجه است .
  89. 688 . Writing default off دچار مشكل مي باشد .
  90. 689 . Reading default off با مشكل مواجه است .
  91. 690 . فايل INI خالي ست .
  92. 691 . دسترسي صورت نمي پذيرد زيرا نام و كلمه عبور روي دامين بي اعتبار مي باشد
  93. 692 . سخت افزار در درگاه يا دستگاه متصل شده از كار افتاده است .
  94. 693 . Binary macro با مشكل مواجه مي باشد .
  95. 694 . خطاي DCB يافت نشد .
  96. 695 . ماشين هاي گفتگو آماده نيستند .
  97. 696 . راه اندازي ماشين هاي گفتگو با مشكل روبرو مي باشد .
  98. 697 . Partial response looping با مشكل روبرو مي باشد .
  99. 698 . پاسخ نام كليدي در فايل INF . دستگاه ، در فرمت مورد نظر نمي باشد .
  100. 699 . پاسخ دستگاه باعث سر ريزي بافر شده است .

..........................................................................................................................

  • ۷۰۰ . فرمان متصل به فایل INF . دستگاه بیش از حد طولانی می‌باشد .
  • ۷۰۱ . دستگاه به یک میزان BPS پشتیبانی نشده توسط گرداننده com تغییر می‌یابد .
  • ۷۰۲ . پاسخ دستگاه دریافت می‌گردد زمانی که هیچکس انتظار ندارد .
  • ۷۰۳ . در فعالیت کنونی مشکلی ایجاد شده‌است .
  • ۷۰۴ . شماره اشتباه callback .
  • ۷۰۵ . مشکل invalid auth state .
  • ۷۰۶ . Invalid auth state دچار مشکل می‌باشد .
  • ۷۰۷ . علامت خطایاب . x. ۲۵
  • ۷۰۸ . اعتبار حساب تمام شده‌است .
  • ۷۰۹ . تغییر پسورد روی دامین با مشکل روبرو می‌باشد .
  • ۷۱۰ . در زمان ارتباط با مودم شما خطاهای سری یش از حد اشباع شده مشاهده می‌گردد.
  • ۷۱۱ . Rasman initialization صورت نمی‌گیرد گزارش عملکرد را چک کنید
  • ۷۱۲ . درگاه Biplex در حال اجرا می‌باشد . چند ثانیه منتظر شوید و مجددا شماره بگیرید .
  • ۷۱۳ . مسیرهای ISDN فعال در خط اصلی قطع می‌باشد .
  • ۷۱۴ . کانال‌های ISDN کافی برای ایجاد تماس تلفنی در دسترس نمی‌باشند .
  • ۷۱۵ . به دلیل کیفیت ضعیف خط تلفن خطاهای فراوانی رخ می‌دهد .
  • ۷۱۶ . پیکر بندی remote access IP غیر قابل استفاده می‌باشد .
  • ۷۱۷ . آدرسهای IP در static pool remote access IP وجود ندارد .
  • ۷۱۸ . مهلت بر قراری تماس PPP پایان پذیرفته‌است .
  • ۷۱۹ . PPP توسط دستگاه راه دور پایان می‌یابد .
  • ۷۲۰ . پروتکل‌های کنترلppp پیکر بندی نشده‌اند .
  • ۷۲۱ . همتای PPP پاسخ نمی‌دهد .
  • ۷۲۲ . بسته PPPبی اعتبار می‌باشد .
  • ۷۲۳ . شماره تلفن از جمله پیشوند و پسوند بیش از حد طولا نی می‌باشد .
  • ۷۲۴ . پروتکل IPXنمی تواند بر روی درگاه dial –out نماید زیرا کامپیوتر یک مسیر گردان IPX می‌باشد .
  • ۷۲۵ . IPX نمی‌تواند روی port (درگاه) dial – in شود زیرا مسیر گردان IPX نصب نشده‌است .
  • ۷۲۶ . پروتکل IPX نمی‌تواند برای dial – out، روی بیش از یک درگاه در یک زمان استفاده شود .
  • ۷۲۷ . نمی‌توان به فایل TCPCFG . DLL دست یافت .
  • ۷۲۸ . نمی‌تواند آداپتور IP متصل به remote access را پیدا کند .
  • ۷۲۹ . SLIP استفاده نمی‌شود مگر اینکه پروتکل IP نصب شود .
  • ۷۳۰ . ثبت کامپیوتر کامل نمی‌باشد .
  • ۷۳۱ . پروتکل پیکر بندی نمی‌شود .
  • ۷۳۲ . توافق بین PPP صورت نگرفته‌است .
  • ۷۳۳ . پروتکل کنترل PPP برای پروتکل این شبکه، در سرور موجود نمی‌باشد .
  • ۷۳۴ . پروتکل کنترل لینک PPP خاتمه یافته‌است .
  • ۷۳۵ . آدرس مورد نیاز توسط سرور رد می‌شود .
  • ۷۳۶ . کامپیوتر راه دور پروتکل کنترل را متوقف می‌نماید .
  • ۷۳۷ . نقطه برگشت ( LOOPBACK DETECTED ) شناسایی شد .
  • ۷۳۸ . سرور آدرس را مشخص نمی‌کند .
  • ۷۳۹ . سرور راه دور نمی‌تواند از پسورد ENCRYPTED ویندوز NT استفاده نماید.
  • ۷۴۰ . دستگاه‌های TAPI که برای remote access پیکر بندی می‌گردند به طور صحیح نصب و آماده نشده‌اند .
  • ۷۴۱ . کامپیوتر محلی از encryption پشتیبانی نمی‌نماید .
  • ۷۴۲ . سرور راه دور از encryption پشتیبانی نمی‌نماید .
  • ۷۴۳ . سرور راه دور به encryption نیاز دارد .
  • ۷۴۴ . نمی‌تواند شماره شبکه IPX را استفاده نماید که توسط سرور راه دور در نظر گرفته شده‌است گزارش وقایع را باز بینی نمایید .
  • ۷۴۵ . یک فایل مهم و ضروری آسیب دیده‌است . Dial – up networking را مجددا نصب نمایید .
  • ۷۵۱ . شماره callback شامل یک کاراکتر بی اعتبار می‌باشد . کاراکترهای زیر فقط مجاز دانسته می‌شوند : Space, T, P, W, (,), - , @. ۰تا۹ .
  • ۷۵۲ . در زمان پر دازش script یک خطای نحوی صورت می‌گیرد .
  • ۷۵۳ . اتصال نمی‌تواند قطع شود زیرا توسط مسیر گردان چند پروتکلی ایجاد شده‌است .
  • ۷۵۴ . سیستم قادر به یافتن bundle چند انصالی نمی‌باشد .
  • ۷۵۵ . سیستم قادر به اجرای شماره گیری خودکار نمی‌باشد زیرا این ورودی یک شماره گیر عادی را دارد .
  • ۷۵۶ . این اتصال هم اکنون در شماره گیری می‌باشد .
  • ۷۵۷ . خدمات دستیابی راه دور خود به خود آغاز نمی‌شوند اطلا عات بیشتری در گزارش وقایع در اختیار شما قرار می‌گیرد .
  • ۷۵۸ . اشتراک اتصال اینترنت هم اکنون روی این اتصال میسر می‌گردد .
  • ۷۶۰ . در زمان فراهم آوری امکانات مسیر یابی، این خطا رخ می‌دهد .
  • ۷۶۱ . در زمان فراهم شدن اشتراک اتصال اینترنت برای این اتصال این خطا ایجاد می‌گردد.
  • ۷۶۳ . اشتراک اتصال اینترنت فعال نمی‌باشد . دو اتصال LAN و یا بیشتر به علاوه اتصالی که با این LANها مشترک شده‌است وجود دارد .
  • ۷۶۴ . دستگاه کارت خوان smartcard نصب نیست .
  • ۷۶۵ . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی‌باشد . اتصال LAN با آدرس IP در حال حاضر پیکر بندی می‌شود که برای آدرس گذاری اتوماتیک IP مورد نیاز می‌باشد .
  • ۷۶۶ . سیستم نمی‌تواند هیچ گواهی ای را بیابد .
  • ۷۶۷ . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی‌گردد اتصال LAN بر روی شبکه شخصی انتخاب می‌گردد که بیش از یک آدرس IP را پیکر بندی کرده‌است . اتصال LANرا با یک آدرسIP مجزا، مجددا پیکر بندی نمایید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت صورت گیرد .
  • ۷۶۸ . به دلیل رمز دار نکردن داده‌ها اتصال صورت نمی‌پذیرد .
  • ۷۶۹ . مقصد مشخصی قابل دست یابی نمی‌باشد .
  • ۷۷۰ . دستگاه راه دور تلا ش برای ایجاد اتصال را نمی‌پذیرد .
  • ۷۷۱ . اقدامات اتصال صورت نمی‌گیرد زیرا شبکه اشغال می‌باشد .
  • ۷۷۲ . سخت‌افزار شبکه کامپیوتر راه دور با نوع تلفن مورد نیاز سازگاری ندارد .
  • ۷۷۳ . امکان ایجاد اتصال موثر نمی‌باشد زیرا شماره مقصد تغییر کرده‌است .
  • ۷۷۴ . به دلیل از کار افتارگی موقت، اتصال صورت نمی‌گیرد .
  • ۷۷۵ . مکالمه تلفنی توسط کامپیوتر راه دور متوقف شد .
  • ۷۷۶ .مکالمه تلفنی نمی‌تواند وصل گردد زیرا مقصد خواسته‌است که ویژگی را حفظ نماید .
  • ۷۷۷ . اتصال صورت نمی‌گیرد زیرا مودم ( یا سایر وسایل ارتباط دهنده ) روی کامپیوتر راه دور دچار مشکل می‌باشند .
  • ۷۷۸ . تایید هویت سرور غیر ممکن می‌باشد .
  • ۷۷۹ . برای بر قراری dial – out این اتصال باید از smartcard استفاده نمایید .
  • ۷۸۰ . عمل انجام شده برای این اتصال بی اعتبار می‌باشد .
  • ۷۸۱ . تلاش برای رمز گذاری (encryption) صورت نمی‌گیرد زیرا گواهی معتبری یافت نمی‌گردد .
  • ۷۸۲ . ترجمه آدرس شبکه (NAT) در حال حاضر به عنوان یک پروتکل مسیر یابی نصب می‌گردد و باید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت فراهم گردد حذف شود .
  • ۷۸۳ . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی‌باشد . اتصال LAN که به عنوان شبکه شخصی انتخاب می‌گردد یا فراهم نمی‌شود و یا از شبکه قطع می‌باشد . لطفا قبل از فراهم شدن اشتراک اتصال اینترنت از اتصال آداپتور LAN مطمئن شوید .
  • ۷۸۴ . در حالی که این اتصال را در زمان log on استفاده می‌کنید شما نمی‌توانید شماره بگیرید زیرا این اتصال برای استفاده از نام کاربری پیکر بندی شده‌است که متفاوت از نام کاربر روی smartcard می‌باشد . چنانچه بخواهید آنرا در زمان log on استفاده نمایید باید برای استفاده از (username) روی کارت smart آنرا پیکربندی کنید .
  • ۷۸۵ . در صورت استفاده از این اتصال در زمان log on شما نمی‌توانید شماره گیری نمایید زیرا برای استفاده از یک smartcard پیکر بندی نشده‌است . چنانچه بخواهید آنرا در زمان log on به کار ببرید باید امکانات این اتصال را تصحیح و آماده نمایید به طوری که smartcard استفاده نماید .
  • ۷۸۶ . مبادرت به اتصال L۲TP صورت نمی‌پذیرد زیرا هیچ گواهینامه معتبری برای تصدیق (authentication) امنیت روی کامپیوتر شما وجود ندارد .
  • ۷۸۷ . اتصال L۲TP غیر ممکن است زیرا لایه امنیتی نمی‌تواند کامپیوتر راه دور را authentication نماید .
  • ۷۸۸ . تلاش برای ایجاد اتصال L۲TP بی نتیجه می‌باشد زیرا لایه امنیتی نمی‌تواند پارامترهای سازگار با کامپیوتر راه دور را فراهم نماید .
  • ۷۸۹ . تلاش برای اتصال L۲TP فراهم نمی‌گردد زیرا لایه امنیتی با یک خطای پردازشی در طول سازگاری با کامپیوتر راه دور مواجه‌است .
  • ۷۹۰ . تلاش برای اتصال L۲TP صورت نمی‌گیرد زیرا تایید گواهینامه بر روی کامپیوتر راه دور میسر نمی‌باشد .
  • ۷۹۱ . اتصال L۲TP میسر نمی‌باشد زیرا خط مشی امنیتی (security policy) برای اتصال یافت نمی‌شود .
  • ۷۹۲ . اتصال L۲TP صورت نمی‌گیرد زیرا زمان توافق امنیتی به پایان رسیده‌است .
  • ۷۹۳ . اتصال L۲TP میسر نمی‌گردد زیرا این خطا رخ می‌دهد در حالی که در مورد امنیت به توافق می‌رسند .
  • ۷۹۴ . ویژگی RADIUS ا ین کاربر PPP نمی‌باشد .
  • ۷۹۵ . ویژگی RADIUS نوع تونلی برای این کاربر، نادرست می‌باشد .
  • ۷۹۶ . ویژگی RADIUS نوع خدمات برای این کار نه قالب بندی می‌شود و نه callback قالب بندی می‌شود .
  • ۷۹۷ . مودم پیدا نشد .
  • ۷۹۸ . گواهینامه‌ای شناسایی نمی‌شود که بتواند پروتکل قابل ارائه استفاده شود .
  • ۷۹۹ . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی‌گردد زیرا دو IP شبیه به هم در شبکه وجود دارد . ICها به میزبانی نیازمند می‌باشند که برای استفاده از ۱۹۲ ، ۱۶۸ ، ۰ ، ۱ پیکر بندی شده‌است . مطمئن شوید که هیچ سرویس گیرنده دیگری برای استفاده از ۱۹۲ ، ۱۶۸ ، ۰ ، ۱ پیکر بندی نشده‌است .
  • ۸۰۰ . قادر به ایجاد اتصال VPN نمی‌باشد . سرویس دهنده VPN در دسترس نمی‌باشد و یا ممکن است پارامترهای امنیتی برای اتصال به درستی پیکربندی نشده باشند .
  • 900. کاربری با Username مورد نظردر IBSng وجود ندارد.
  • 901 . کاربر توسط مدیر سيستم lockشده است و مجوز ورود ندارد.
  • 902 . برای کاربر قانون شارژ تعریف نشده است.
  • 903 . شرایط وصل شدن کاربر با شرایطیکه در قانون شارژ برای آن تعریف شده، یکسان نيست.
  • 904 . کاربر به علت سررسيد تاریخAbsolute Expiration مجوز ورود ندارد.
  • 905 . کاربر به علت سررسيد تاریخRelative Expiration مجوز ورود ندارد.
  • 906 . اعتبار کاربر به پایان رسيده است.
  • 907 . رمز عبور اشتباه وارد شده است.
  • 908 . اتصالات همزمان کاربر، بيشتر ازتعداد مجاز می باشد.(رخ دادن این خطا امکان دارد به خاطر وجوداشکال در Ras نيز باشد)
  • 909 . رخ دادن اشکال پيش بينی نشده
  • 910 . کاربر از این Mac آدرس اجازه اتصال ندارد.
  • 911 . کاربر از این Ip آدرس اجازه اتصال ندارد.
  • 912 . کاربر نمی تواند همزمان از ٢ سرویس اینترنت و Voip استفاده کند.
  • 913 . کاربر از این Caller ID اجازه اتصال ندارد.
  • 914 . ميزان استفاده زمانی کاربر در این دوره به پایان رسيده است(Monthly/Daily Time Periodic(Accounting
  • 915 . ميزان استفاده حجمی کاربر در این دوره به پایان رسيده است(Monthly/Daily Time Periodic(Accounting
  • 916 . سرویس IBSng در حال متوقف شدن است و به کاربران اجازه اتصال نمی دهد
  • 917 . مدیر سيستم به کاربران اجازه ورودنمی دهد

نویسنده : احمد نظری

منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 24 / 12 / 1398
بازدید : 9079
نویسنده : برقبانی

برای اجرای نرم افزار ها و بازی ها  (گیم )

چه نرم افزارهایی لازم است؟

لطفا با نظرات خودتون در بهبود مطالب سایت ما را یاری کنید.

برای اینکه بتوانید بازی ها و بعضی نرم افزار های گرافیکی را بدون هیچ مشکلی براحتی در سیستم خود اجرا کنید بایستی  یک سری از نرم افزار های زیر را بعنوان پیش نیاز در سیستم خود داشته باشید.

توجه داشته باشید که خود ویندوز بصورت پیش فرض بعضی نرم افزار ها را در هنگام نصب ویندوز بر روی سیستم شما نصب می کند. اما همه نرم افزار هارهای پیش نیاز بازی ها را نصب نمی کند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی:

پردازنده: 2.4 گیگاهرتز دو هسته ای به بالا

رم: 4 گیگابای ت به بالا

کارت گرافیک: 1 گیگابایت به بالا

فضای هارد دیسک: 8 گیگابایت به بالا

سیستم عامل مورد نیاز: ویندوز 7, 8.1, 10

 

نرم افزارهای مهم که بعنوان پیش نیاز بازی ها هستند عبارتند از :

1-   آپدیت کردن درایور کارت گرافیک

2-     نرم افزار openAL

3-    نرم افزار مایکروسافت ویژوآل سی ++ (Microsoft Visual C++)

4-     نرم افزار OpenGL

5-    نرم افزار DirectX

6-    نرم افزارNET Framework

 

درایور کارت گرافیک

واحد پردازش گرافیکی یا به اختصار GPU که گاهی وقتها واحد پردازش بصری یا VPU نیز نامیده می‌شود در واقع وظیفه رندرینگ یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر در کامپیوتر ها و همچنین لپتاپ، اسمارت فون و سایر گجت‌ها را عهده دار می باشد.

قسمتهای مختلف در یک کارت گرافیک: یک کارت گرافیک پیشرفته شامل یک برد با مدار چاپی بهمراه حافظه و یک پردازنده اختصاصی است که همان GPU هست می باشد.

در واقع کارتهای گرافیک بطور قابل توجهی ، میزان و حجم عملیات مربوط به پردازنده اصلی کامپیوتر را کاهش می دهند. و این کمک شایانی به عملکرد کلی سیستم و افزایش سرعت در کامپیوتر های امروزی می شوند.

در واقع تاثیر گذار ترین قسمت در عملکرد کلی یک گارت گرافیک تراشه مرگزی آن یا GPU می باشد.

سه شرکت  AMD و nVIDIA   و Intel  در زمینه تولید و ساخت تراشه های گرافیکی فعالیت می کنند وکارت گرافیک GeForce و کارت گرافیک ATI  و Intel  از محصولات این سه شرکت هستند.

یکی از مهمترین موارد برای رفع مشکلات بازی ها و نرم افزار ها آپدیت بودن کارت گرافیک است پس حتما آخرین نسخه کارت گرافیک را با توجه به نوع کارت گرافیک خودتون از یکی از لینک های زیر دانلود و نصب کنید.( نحوه تشخیص نوع کارت گرافیک )

 

 

 

دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک nVIDIA

 

 

 

دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک AMD

 

 

 

دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک اینتل(Intel)

 

 

 

نرم افزار open AL

Open AL   یا Open Audio Library یک رابط نرم افزاری صوتی است ، که وظیه این رابط ارائه یک صدای با کیفیت است. دلیل این خطا نصب نبودن نرم افزار open AL Installer  هستش ، که میتوانید از طریق دکمه زیر دانلود و نصب کنید .

دانلود نرم افزار Open AL

 

نرم افزار مایکروسافت ویژوآل سی ++ (Microsoft Visual C++)

در صورتی که ویژوال سی ++ بر روی سیستم شما نصب نشده باشد در هنگام بازی به خطای MSVCP100.dll   یا   MSVCP110.dll برخورد خواهید کرد.

بنابراین بایستی از لینک زیر ویژوال متناسب با سیستم خود را دانلود نمایید.

دانلود ویژوال سی ++ ( ( Microsoft Visual C++

 

نرم افزار OpenGL

نرم افزار OpenGL Extension Viewer برای آزمایش رندرینگ پردازش گرافیکی مورد استفاده می شود ، زمانی که شما میخواهید کارت گرافیک خود را تست عیب کنید می توانید از این برنامه استفاده کنید .

 

·         نرم افزار All in One Runtimes

نرم‌افزاری All in One Runtimes تمامی ابزارهای مورد نیاز برای بهبود روند اجرای برنامه‌های مختلف را به صورت خودکار بر روی سیستم شما نصب می‌کند. با نصب این مجموعه احتمالا نیازی به دانلود سایر مجموعه نخواهید داشت.

دانلود آخرین نسخه نرم افزار All in One Runtimes

·         تمامی نسخه های Microsoft Visual

تقریبا هیچ بازی یا نرم افزاری بدون نصب این مجوعه اجرا نخواهند شد

دانلود تمامی نسخه های Microsoft Visual

·         آخرین نسخه NET Framework

معمولا هیچ بازی یا نرم افزاری بدون نصب NET Framework اجرا نخواهند شد

دانلود آخرین نسخه NET Framework

·         DirectX

بازی های ویدیویی و نرم افزار های گرافیکی بدون DirectX اجرا نمی شوند

دانلود نرم افزار  DirectX

·         ویندوز را آپدیت کنید

  • ویندوز با آپدیت شدن تکمیل می شود پس ممکن است آپدیت کردن ویندوز مشکل شما را رفع کند

·         نرم افزار DLL-Files Fixer

بسیاری از ارور هایی که قبل از اجرا بازی یا نرم افزار مشاهده می شود دارای پسوند dll است DLL-Files Fixer تمامی این ارور ها را رفع می کند

دانلود نرم افزار DLL-Files Fixer

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ,
تاریخ : 17 / 12 / 1398
بازدید : 8061
نویسنده : برقبانی

شارژگوشی با پورت USB

شارژ گوشی با پورت USB جلوی کامپیوتر

خراب شدن باتری لپ تاپ و مصرف برق

شارژ گوشی با USB زمان تخلیه باتری رو کاهش میده؟

 

 

 

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 16 / 12 / 1398
بازدید : 9438
نویسنده : برقبانی

در صورتی که می خواهید سریع تر به جواب برسید می توانید با کارشناسان

 

ما در مرکز امداد رایانه مشهد از طریق  تلفن ثابت با شماره  9095110511 

 

تماس گرفته و بصورت 24 ساعته و 7 روز هفته به پاسخ سوالات کامپیوتری

 

و موبایلی خود برسید.

 

وارد منوی File  شوید. طبق عکس زیر:

 

سپس وارد Options  شوید. طبق عکس زیر:

 

سپس از منوی سمت چپ گزینه Advanced را انتخاب کرده

 

 

 

 و به وسیله اسکرول کردن موس ، کمی پایین بیایید تا گزینه

 

Show document content را ببینید

 

 

 

حال در مقابل گزینه Numeral باید آیتم Context را انتخاب کرده

 

و در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

 

 

 

در نرم افزار اکسل ، اعداد به صورت پیش فرض به شکل انگلیسی نمایش داده می شوند. در هنگام تایپ فارسی برای فارسی شدن اعداد باید مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا باید یک فونت فارسی را برای فونت خود انتخاب کنید. این فونت ها معمولا با حرف B شروع می شوند مانند B Nazanin. سپس باید جهت نوشتن در اکسل ، چینش آن را راست به چپ کنید.

 

در صورتی که مشکل شما با اعداد فارسی در ورد (Word)  و یا در هنگام تایپ

اعداد فارسی در اکسل حل نشد می توانید با شماره تماس   9095110511

از طریق تلفن ثابت تماس گرفته و با کمک کارشناسان امداد رایانه  مشکل

خود را رفع نماییددر صورت اشغال بودن خط ها ، مجددا تلاش فرمایید.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی

:: برچسب‌ها: نحوه فارسی کردن اعداد در ورد ( word ) و اکسل ( excel ) ,
تاریخ : 16 / 12 / 1398
بازدید : 7863
نویسنده : برقبانی

 

 

 

How to Avoid Fake Ads Disguised as Fake Download Links

 

تبلیغات بخش ضروری صفحات اینترنتی است،  اما با این حال تمامی  تبلیغات های اینترنتی به طور یکسان ایجاد نمی شوند. یکی از رایج ترین انواع تبلیغات جعلی، لینکهای های دانلود هستند که به دانلود منجر نمی شوند و یک صفحه تبلیغاتی را باز می کنند. سوال این است که چرا این لینکها وجود دارند، چگونه می توان آنها را مشاهده کرد و چگونه از تبلیغات جلوگیری کرد.

شاید تعجب کنید که این تبلیغات دانلود جعلی در وهله اول از کجا آمده است. آن ها تقریبا هرگز به موارد مفیدی منتهی نمی شوند. پس چرا اینقدر شیوع دارند؟ جواب، متأسفانه، این است که فریب آنها عملی است. بیشتر افراد در تشخیص آن ها بهتر شده اند و اخیرا جلوگیری از کلیک ناخواسته روی تبلیغات سایت ها راحت تر شده است. اما هنگامی که به دنبال یک لینک یا دکمه دانلود هستید، احتمال می رود که گرفتار یک جعلی بیفتید.

چرا این تبلیغات همچنان ظاهر می شوند

بنابراین می دانیم که چرا کلاه برداران عاشق این تبلیغات هستند، اما چرا وب سایت ها به آن ها اجازه می دهند؟ در بسیاری موارد، به این دلیل است که آن ها نمی توانند بسیاری از تبلیغ کنندگان دیگر را حامی وبسایت خود کنند. شرکت های معتبر دقیقا در حال پرش نیستند تا تبلیغات خود را در سایتهایی مانند ردیاب تورنت و خدمات اشتراک فایل به نمایش بگذارند، به ویژه به این دلیل که آن ها غالبا با فعالیت غیرقانونی در ارتباط هستند. این وب سایت ها باید به نوعی صورت حساب خود را بپردازند، بنابراین با این تبلیغات همراه هستند و ظاهرا این دلیل بر استفاده کنندگان کمتر می چربد.

فهمیدن لینک صحیح برای دانلود فایل

همیشه با این تبلیغات رو به رو می شوید پس باید بدانید که با مشاهده آن چه چیزی به نظر می رسد. این باعث می شود تا امنیت شما حفظ شود و اطمینان حاصل کنید که فقط از لینک های دانلود واقعی استفاده می کنید. لوگوی عظیمی که دکمه دانلود جعلی است، آرم AdChoices در گوشه بالا سمت راست می باشد. این یک برنامه نظارتی است که بسیاری از تبلیغ کنندگان بخشی از آن هستند که دارای اصول خاصی در تبلیغات است. علاوه بر این، تبلیغات گاهی اوقات به طور واضح با آگهی در کنار آنها مشخص می شود که نشانه دیگری از داستان است.

چگونه لینک اصلی دانلود را در مرورگر تشخیص دهیم؟

روش دیگر برای اطلاع از اینکه آیا لینک دانلود واقعی است، جستجو در آن است. هر مرورگر اصلی یک راهنمایی با URL لینک مقصد نشان می دهد. اگر در ابتدا googleads یا چیز مشابهی می بینید، لینک دانلود معتبر نیست. به طور معمول، پیوندهای اصلی نسبتا کوتاه هستند و نام نرم افزار در آنها وجود دارد.

نرم افزار ویندوزی اغلب به صورت یک فایل EXE یا ZIP بسته بندی می شود. برنامه های مک معمولا با فرمت DMG یا ZIP هستند. در هر دو مورد، نصب کننده باید نام برنامه مورد نظر خود را داشته باشد. فایل هایی با نامهای عمومی مانند AppDownloader.exe معمولا جزو برنامه های دانلود کننده خود سایت ها هستند و چندان به درد شما برای دانلود فایل اصلی نمیخورند پس مراقب کلیک و دانلود آنها باشید چون کاملا بی مصرف و در بسیاری از مواقع مخرب هستند.

اگر هنگام کلیک بر روی یک دکمه می توانید یک بار از تبلیغات اضافی یا یک وب سایت کاملا نامربوط، خارج شوید. این سایتی نیست که شما به دنبال آن هستید. و اگر واقعاً مطمئن نیستید که پرونده ای که بارگیری کرده اید قابل اعتماد باشد، آن را با آنتی ویروس خود اسکن کنید. در ادامه به یک نمونه دیگر از روش های جلوگیری از کلیک روی تبلیغات دکمه دانلود سایت ها خواهیم پرداخت.

از سایت های امن دانلود کنید

اگر به دنبال نصب یک برنامه شناخته شده هستید، یکی از بهترین مکان ها برای انجام این کار از طریق وب سایت رسمی است. این روش دکمه های دانلود جعلی (و هر نوع ویروس همراه) را کم می کند. به سادگی سرچ کنید “دانلود (نرم افزار)” و سایت های رسمی تر را اول میاورد، البته این روش همیشه تایید شده نیست اما در بسیاری از مواقع جواب میدهد!

حال باید بدانید که چگونه دانلود های جعلی را هنگام مشاهده آن ها شناسایی کنید. این کار هنگام استفاده از سایتهای اشتراک فایل در جایی که شما اغلب گزینه دیگری برای بارگیری آن چه دنبال آن هستید ندارید، مفید خواهد بود.

اما در بسیاری موارد، می توان نگرانی های فوق را دور زد و از تبلیغات به معنای فریب شما جلوگیری کرد. شما فقط باید از یک سرویس معتبر دانلود کنید.

شناسایی تبلیغات در پشت دکمه دانلود در سایت ها

این ترفند فهمیدن لینک دانلود اصلی در بین تبلیغات سایت ها تقریبا در همه مرورگرها کار می کند و نیازی به نصب افزونه های دیگر نیست. آنچه لازم است این است که شما را روی صفحه های وب کلیک نکنید. با یک دکمه دانلود یا پیوند به صفحه وب بروید. ممکن است چندین مورد از آن ها یا فقط یکی باشد. نکته این است که دریابیم چیزی که می بینی واقعی است یا نه.

ماوس را روی یک لینک یا دکمه حرکت دهید و خواهید دید که یک نوار کوچک در انتهای پنجره ظاهر شده است. این نوار بخشی از رابط کاربری مرورگر شما است و لینکی را که می خواهید کلیک کنید نشان می دهد. به آدرس و دامنه ای که به آن می خواهید بروید دقت کنید.

در تصویر زیر، دکمه دانلودی در MediaFire قرار دارد و پیوندی که فاش شده نیز نشان می دهد که به MediaFire پیوند دارد. نام پرونده نیز بخشی از URL است. همه این ها نشان می دهد که دکمه دانلود واقعی است و با کلیک بر روی آن، دانلود شروع می شود.

همین ترفند برای لینک ها و دکمه ها کار می کند. هنگامی که پیوند صحیح را پیدا کردید، می توانید روی آن کلیک کرده و فایل را دانلود کنید. برخی از دانلود ها در پشت تبلیغات پنهان است، یعنی شما باید قبل از انتقال به صفحه دانلود واقعی، روی تبلیغ کلیک کرده و آن را برای مدت زمانی مشخص مشاهده کنید. در چنین حالتی، این روش فایده ای ندارد زیرا دکمه / لینک دانلود واقعی تا زمانی که ابتدا با تبلیغ ارتباط برقرار نکنید، ظاهر نمی شود.

نکات تکمیلی

فقط روی گزینه دانلود اول که مشاهده می کنید، کلیک نکنید. برای پیدا کردن درست ممکن است لازم باشد کمی از صفحه پایین بروید و ممکن است این یک پیوند ساده باشد نه یک دکمه بزرگ و جذاب. بسیاری از صفحات دانلود به شدت با تبلیغات و سایر حواس پرتی ها طراحی شده اند تا شما را در کلیک کردن اشتباه فریب دهد. وقت خود را بگذرانید و با دقت نگاه کنید. برای جلوگیری از کلیک ناخواسته روی تبلیغات سایت ها میتوانید از افزونه های جلوگیری از نمایش تبلیغات از جمله دکمه های دانلود جعلی در مرورگر استفاده کنید.

این مدل تبلیغات یک تاکتیک فزاینده و رایج در بین تبلیغ کنندگان و حتی توزیع کنندگان ویروس و هکر ها است: تبلیغاتی که به عنوان دکمه های دانلود، ظاهر می شوند. وقتی به دنبال یک صفحه بارگیری برای هر نرم افزار خاص هستید، چشم شما به طور طبیعی به دکمه بزرگ و رنگی می رود که روی آن “Download / دانلود” را نشان می دهد و نشانگر ماوس شما را بطور غریزی جذب می کند. اما این می تواند به مشکل بزرگی منجر شود: نرم افزار های جاسوسی، ویروس ها و دیگر بدافزار های ناخواسته و در نتیجه انسداد سیستم شما. پس حواستان باشد.

برای جلوگیری از فاجعه و باز کردن لینک های مخرب در صورت مشکوک بودن شما حتما ۴ روش اسکن آنلاین سلامت لینک و محتویات ایمیل قبل از باز کردن آنها استفاده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز، به نحوه جلوگیری از کلیک روی تبلیغات دکمه دانلود سایت ها پرداختیم. همانطور که مشاهده کردید شناسایی دکمه اصلی دانلود فایل آسان است. روش شما برای شناسایی تبلیغات در پشت دکمه دانلود در سایت ها چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 11 / 12 / 1398
بازدید : 8706
نویسنده : برقبانی

آیا لازم است نسخه فعلی اندروید خود را به روزرسانی رسانی کنیم؟ به عبارتی دیگر آیا بایدهمیشه آخرین نسخه اندروید را درگوشی خود داشته باشیم؟

در حقیقت آپگریدها (به روزرسانی ها) بسیار مهم هستند چرا که با افزودن قابلیت های جدید باعث بهبود عملکرد گوشی شده و همچنین با بالا بردن امنیت نرم افزار، از آن در مقابل تهدیدهای جدید محافظت می کند. بنابراین به روز رسانی اندروید به جدیدترین نسخه ای که به طور رسمی منتشر شده، ایده خوبی است. اما مسئله مهم اینجاست که نصب نسخه هایی که با توان سخت افزاری دستگاه شما تناسبی ندارند، ممکن است عملکرد گوشی را با مشکل مواجه کند. بنابراین قبل از نصب ورژن جدید از تناسب آن با توان سخت افزاری و سازگاری آن با دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

با اینحال گاهی پس از ارتقای سیستم عام اندروید، گوشی کارایی گذشته خود را از دست می دهد و دیگر به خوبی قبل کار نمی کند. در اینگونه مواقع از ارتقای اندروید خود پشیمان نشوید چرا که همیشه مزایای به روزرسانی از معایب آن بیشتر است، به شرط اینکه نکاتی در این رابطه در نظر گرفته شود. برای بررسی بیشتر در ادامه این مطلب همراه با ما باشید.

چرا گاهی پس از ارتقای نسخه اندروید، عملکرد گوشی با مشکل روبرو می شود؟

مشکلات اپلیکیشن ها

معمولا پس از آپگرید شدن اندروید، برخی اپلیکیشن ها با ورژن جدید کار نمی کنند، این برنامه ها که در نسخه قبلی بدون هیچ مشکلی قابل استفاده بودند، ممکن است با ورژن جدید هماهنگی کامل و صددرصد نداشته باشند یا به عبارتی با آن ناسازگار باشند. به همین دلیل پس از ارتقای سیستم و نصب ورژن جدید، امکان استفاده از برخی از اپلیکیشن ها از بین می رود.

برای رفع این مشکل بهتر است اپلیکیشن های ناسازگار را حذف کنید و به جای آنها از نسخه های جدیدتر استفاده کنید اما در نصب برنامه های جدید شتاب نکنید.  پس از نصب هر برنامه مدتی به آن زمان دهید تا از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید، سپس اقدام به نصب برنامه بعدی کنید. در این صورت به راحتی می توانید اپلیکیشن ها ناسازگار را شناسایی و آنها را حذف کنید.

گاهی پس از ارتقای سیستم عامل اندروید، برنامه هایی چون دفترچه تلفن، تقویم، Play Store و برخی برنامه های از قبل نصب شد، در هنگام اجرا، پیغام خطا می دهند و به درستی کار نمی کنند، در اینگونه مواقع بهترین کار، گرفتن پشتیبان از اطلاعات گوشی و بازگرداندن آن به حالت تنظیمات کارخانه یا همان Factory Reset است.

 

اشکالات موجود در نسخه جدید

نسخه های جدید سیتستم عامل اندروید گوشی ها قبل از اینکه در دسترس کاربران قرار گیرند، تست می شوند و ایرادات احتمالی آنها برطرف می شوند اما گاهی بعضی از اشکالات به مرور زمان و ضمن استفاده خود را نشان می دهند و باعث بروز اختلال در عملکرد گوشی می شوند.

در اینگونه موارد معمولا کمپانی ها بسته به جدی بودن مشکل، در اولین فرصت درصدد رفع آن برمی آیند؛ لذا در اینگونه مواقع بهتر است منتظر آپدیت جدید شرکت بمانیم چرا که صرف نظر از ورژن جدید، پشیمانی و بازگشت به نسخه قدیمی به این سادگی ها نیست.

Factory Reset نجات مان می دهد؟

ولی آیا بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه، می تواند ما را به نسخه قبلی اندروید بازگرداند؟

وقتی سیستم عامل اندروید به ورژن جدید ارتقا یافت، به راحتی نمی توان آن را به نسخه قبلی بازگرداند. در حقیقت سیستم عامل طبق آخرین آپدیت نصب شده عمل می کند. در این صورت حتی اگر گوشی را Factory Reset کرده و آن را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید، گوشی همچنان از سیستم عامل به روزرسانی شده استفاده خواهد کرد.

مثلا اگر سیستم عامل از اندروید 2.3 به اندروید 4.2 ارتقا داده شود پس از Factory Reset تمام اطلاعات موجود در گوشی از بین می رود اما سیستم عامل آپدیت شده که در اینجا اندروید 4.2 است، همچنان پابرجا باقی می ماند.

راه بازگشت داریم؟


حال سوال اینجاست که آیا پس از آپدیت (به روزرسانی) امکان بازگشت به نسخه قبلی به طور کلی از بین می رود؟

از نظر فنی راه هایی برای بازگشت به نسخه قبلی وجود دارد که روت کردن یکی از آنهاست. با این کار امکان دسترسی به فایل های سیستمی فراهم می شود و امکان نصب ورژن های قدیمی تر ایجاد می شود اما از آنجا که این کار نیاز به دانش و تخصص فنی زیادی داشته و روت کردن گوشی های مختلف با هم متفاوت است، اگر اطلاعات فنی لازم را در اختیار ندارید، بهتر است قید این کار را بزنید.

به طور کلی روت کردن گوشی برای بازگشت به نسخه قبلی ایده خوبی نیست و نباید فراموش کرد که حرکت در دنیای تکنولوژی رو به جلو است و عقبگرد در آن مفهومی ندارد. قابلیت های جدید، انتخاب های بیشتر، گزینه های جدیدتر و سرعت بالاتر ارمغانی است که به روزرسانی نسخه های بالاتر با خود به همراه می آورد اما اگر فکر می کنید که نسخه قدیمی در دستگاه شما بهتر کار می کرد و اکنون به روزرسانی مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده، برای بازگرداندن همه چیز به حالت اول شتاب نکنید. گاهی اشکالات به وجود آمده با یک عیب یابی ساده، برطرف می شوند و نیازی به راه های پیچیده برای نصب نسخه قدیمی نیست.

با اینحال در بیشتر مواقع، نصب نسخه جدید به راحتی صورت می گیرد و با صرف زمان اندکی می توان بهترین نتیجه را گرفت. برای پرهیز از هر گونه مشکل بهتر است در هنگام ارتقا این موارد را در نظر داشته باشیم. قبل از هر چیز اجازه دهید که ورژن جدید به طور کامل دانلود و نصب شود، در اینصورت رفع مشکلات احتمالی آسان تر خواهد بود.

روش جلوگیری از بروز مشکلات


از آنجا که بیشتر اختلالات در پروسه به روزرسانی اتفاق می افتد، بهتر است در این زمان، نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

 

 

 

از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید

قبل از به روزرسانی از اطلاعات مهم روی گوشی خود، پشتیبان تهیه کنید و در جایی غیر از گوشی خود ذخیره کنید. این کار از آن جهت اهمیت دارد که گاهی نصب آپدیت های جدید باعث پاک شدن تمام یا قسمتی از اطلاعات موجود در گوشی می شود. اگرچه معمولا این اتفاق رخ نمی دهد اما بهتر است با این کار برای مواجهه با مشکلات احتمالی آماده باشید. البته قبل از تهیه پشتیبان، پاک کردن اطلاعات غیرضروری از گوشی می تواند در بهبود عملکرد و افزایش سرعت آن موثر باشد.

زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید

قبل از شروع مطمئن شوید که زمان کافی برای کامل کردن پروسه را در اختیار دارید، هرگز این پروسه را نیمه تمام نگذارید، احتمالات را در نظر بگیرید و وقت کافی برای آن صرف کنید.

گوشی خود را شارژ کنید

هر علتی که پروسه دانلود و نصب را با مشکل روبرو کند می تواند دردسرساز باشد، بنابراین در حین نصب به روزرسانی جدید از خاموش شدن گوشی جلوگیری کنید. برای این کار لازم است شارژ گوشی خود را چک کنید. بهتر است این میزان کمتر از هشتاد درصد نباشد.

از وجود منابع جایگزین برای شارژ اطمینان حاصل کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از آنها استفاده کنید. به طور کلی برای انجام بهترین آپدیت با صرف کمترین زمان، از کارهایی که ممکن است در کامل شدن این پروسه وقفه ای به وجود آورد؛ اجتناب کنید.

نتیجه گیری


اگر به روزرسانی (آپگرید) مناسب گوشی شما به طور رسمی منتشر شد، در ارتقای اندروید خود شک نکنید و اگر از گوشی قدیمی تر استفاده می کنید برای گرفتن نسخه مربوط به گوشی خود، منتظر اعلام کمپانی بمانید و از روت کردن گوشی برای نصب ورژن های بالاتر استفاده نکنید چرا که با این کار توازن بین سخت افزار و نرم افزار از بین می رود و همچنین روت کردن سبب خارج شدن گوشی از گارانتی می شود.

اگر پس از ارتقای سیستم عامل اندروید با مشکل روبرو شدید، جای نگرانی نیست. راه حل مشکل بسیار ساده است. ابتدا اپلیکیشن یا اپلیکیشن های مشکل ساز را پیدا کرده، آنها را پاک کنید. در صورتی که حذف اپلیکیشن ها مشکل را برطرف نکرد، پس از پشتیبانی گیری از اطلاعات، گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید.

در نصب مجدد اپلیکیشن ها دقت کنید و از سازگاری آن با سیستم عامل خود اطمینان حاصل کنید تا دوباره دچار مشکل نشوید. ترجیحا برنامه ها را یک به یک و با در نظر گرفتن فاصله زمانی مناسب نصب کنید تا بدافزارها را به راحتی شناسایی کنید.

فرق آپگرید با آپدیت چیست؟


در زندگی روزمره گاهی به افرادی برمی خوریم که این 2 واژه را به جای هم به کار می برند و ما به عنوان شنونده متوجه منظور آنها می شویم اما آیا واقعا تفاوتی بین آپدیت و آپگرید وجود ندارد؟

آپگرید (ارتقا):

آپگریدها در حقیقت محصولات اصلی هستند که با اضافه شدن قابلیت ها و امکانات جدید در سطح گسترده، نسبت به نسخه پیشین با تغییرات قابل توجهی مواجه شده اند و در واقع نسخه کاملا جدیدی را به کاربر عرضه می کنند. تغییرات عمده از ویژگی های آپگرید است. نسخه آپگرید شده یک نرم افزار به دلیل حجم گسترده تغییرات، ممکن است با سخت افزار نسخه پیشین سازگاری نداشته باشد. آپگریدها معمولا برای نصب و استفاده نیاز به نسخه قدیمی تر ندارند و به طور مستقل روی دستگاه نصب می شوند. از آنجا که توسعه و انتشار نسخه قبلی و ارتقای آن نیازمند صرف زمان، انرژی و هزینه است، معمولا آپگریدها به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار نمی گیرند.

آپدیت (به روزرسانی):


وقتی نسخه جدیدی از یک نرم افزار وارد بازار می شود، ممکن است اشکالاتی در آن وجود داشته باشد. معمولا شرکت ها خیلی زود متوجه این اشکالات می شوند و با ارائه آپدیت هایی درصدد رفع آنها برمی آیند. بنابراین منشأ پیدایش آپدیت ها برخی مشکلاتی است که پیش از عرضه محصول خود را نشان نداده اند و پس از عرضه آن، گزارش های کاربران و درخواست هایشان برای حل مشکلات، شرکت ها را وادار به ارائه اپدیت جدید کرده است.

معمولا وظیفه رفع باگ های امنیتی، تغییرات جزیی در ظاهر و بهبود عملکرد نرم افزار در مقیاس کوچک برعهده آپدیت هاست. تعداد آپدیت ها از آپگریدها بیشتر است و چون برای پایداری نرم افزار و رفع مشکلات احتمالی و بهبود جزیی آن به بازار عرضه می شود، معمولا رایگان هستند.

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 8 / 12 / 1398
بازدید : 8583
نویسنده : برقبانی

شارژ گوشی سامسونگ با شارژر هواوی

مشخصات شارژر گوشی هوشمند

 

 

شارژ آیفون با شارژر آیپد

 

خلاصه بحث شارژکردن گوشی با شارژر های مختلف

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
تاریخ : 8 / 12 / 1398
بازدید : 8814
نویسنده : برقبانی

قضیه شارژ اولیه گوشی دقیقا چیه؟

 

 شارژ اولیه گوشی و تبلت ضرورت داره یا نه؟

 

 

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 برقبانی
9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1863
بازدید دیروز : 312
بازدید هفته : 3790
بازدید ماه : 22484
بازدید کل : 1239317
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com