عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 27 / 4 / 1402
بازدید : 1311
نویسنده : Tara

 

کانفیگ روتر میکروتیک چگونه انجام میشود؟

استفاده از روتر میکروتیک به عنوان یک انتخاب خوب برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت ISP است، چرا که این روترها از شبکه های خانگی پشتیبانی می کنند. روترهای میکروتیک از پلتفرم سخت افزاری Mikrotik Router BOARD شناخته شده اند که از سیستم عامل Mikrotik Router OS تغذیه می کنند. در واقع این روتر نوعی سیستم عامل است که از هسته های لینوکس ساخته شده و قابلیت  نصب روی کامپیوترهای معمولی را نیز دارد. روتر میکروتیک دارای امکاناتی مانند هات اسپات، وی پی ان، کنترل پهنای باند و وایرلس است و این قابلیت ها سبب گستردگی استفاده در بین کاربران شده است. از دیگر مزایای سیستم عامل میکروتیک می توان به سرعت اتصال بالا، ایجاد و تغییر تنظیمات، به روزرسانی راحت و بکاپ گرفتن اشاره کرد. کانفیگ روترهای میکروتیک ممکن است برای افرادی که آشنایی زیادی با این دستگاه ندارند سختی هایی به همراه داشته باشد، ما در این مقاله فرآیند انجام پیکربندی روتر میکروتیک را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

  

 

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 آقای شکیب

:: برچسب‌ها: آموزش کانفیگ روتر میکروتیک , کانفیگ روتر میکروتیک , کانفیگ روترMikritik , مراحل کانفیگ روتر میکروتیک , نحوه کانفیگ روتر میکروتیک , اتصال به اینترنت روتر میکروتیک , پیکربندی روتر میکروتیک , نصب روتر میکروتیک , تنظیمات روتر Mikrotik , تنظیمات اینترنت روتر میکروتیک , کانفیگ وایرلس روتر , ,
تاریخ : 26 / 4 / 1402
بازدید : 1100
نویسنده : Tara

از آنجایی که وبکم از پرکاربردترین ابزارهای امروز کامپیوتر است، هرگونه مشکل و اختلال در آن می تواند آزاردهنده باشد. فرض کنید شما برای جلسه ی ویدیویی خود آماده شدید اما متوجه کار نکردن وبکم می شوید. ویندوز11 به حالت خودکار می تواند دوربین ها را شناسایی و پیکربندی کند اما گاهی ممکن است دوربین با مشکل مواجه شود. کارنکردن وبکم می تواند به دلیل مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. در این مطلب از به روز پی سی، ما قصد داریم به روش های حل مشکل کار نکردن وبکم در ویندوز 11 بپردازیم.

 

 دلایل مشکل پیدا کردن وبکم در ویندوز11

از دلایل بروز مشکل در وب کم می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

• خرابی وبکم

• فعال بودن آنتی ویروس ها

• وجود نرم افزارهای مخرب

• گم شدن درایورها پس از به روز رسانی سیستم

• بلاک شدن وبکم توسط تنظیمات پیش فرض حریم خصوصی کامپیوتر

اگر از علت کار نکردن وبکم خود اطلاع دارید مستقیما سراغ راه حل بروید اما اگر نمی دانید چرا وبکم شما به مشکل خورده است روش های زیر را امتحان کنید.

 

آموزش روش های حل مشکل وب کم در ویندوز11

بررسی اتصال دوربین به سیستم

اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که اتصالات را بررسی کنید.

اگر وبکم شما توسط بلوتوث به سیستم متصل شده، از اتصال وبکم از طریق بلوتوث به سیستم مطمئن شوید تا اتصال به درستی برقرار شده باشد. می توانید حالت flight mode را برای چند دقیقه خاموش و مجددا فعال کنید.

اما در خصوص وبکم های USB گاها به دلیل خرابی کابل USB این مشکل رخ می دهد. برای اطمینان از آن وبکم را به سیستم دیگری متصل کنید یا با کابل دیگری امتحان کنید.

 

ریستارت کردن کامپیوتر

در اکثر مواقع مشکلاتی که در ویندوز با آن مواجه می شوید، با ریستارت کردن به راحتی حل می شوند. باگ های ساده با ریستارت شدن ویندوز برطرف می شود.

• برای راه اندازی مجدد سیستم کلیدهای ترکیبی Alt+F4 را فشار دهید.

• گزینه Restart را انتخاب کنید و Ok را بزنید. به احتمال زیاد مشکل شما حل می شود.

 

 

اجرای ابزار Camera Troubleshooter 

این برنامه ابزاری در خود ویندوز است. ویندوز Troubleshooterهای مختلفی را برای قسمت های متفاوت دارد یکی از آن ها برای وبکم است.این ابزار عیب یابی، سیستم را اسکن کرده و در صورت تشخیص مشکل را برطرف می کند.

 • وارد قسمتSettings شوید.

• روی System کلیک کنید.

• در طرف مقابل روی گزینه Troubleshoot کلیک کنید.

• در مرحله بعد گزینه Other troubleshooters را بزنید.

• در مقابل قسمت Camera روی دکمه RUN کلیک کنید.

کمی صبر کنید تا ابزار اسکن و عیب یابی را در سیستم شما انجام دهد.

 

درایور دوربین را حذف کنید

حذف درایور دوربین برای حل مشکل وبکم در ویندوز11 از روش های کارآمد است.

• کلیدهای ترکیبی Win+X را فشار دهید.

• گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

• در صفحه باز شده روی علامت دوربین کلیک کنید.

• سپس روی Unistall کلیک کنید.

• در کادر Device manager گزینه Action را انتخاب کنید.

• روی Scan for hardware changes کلیک کنید.

 

 

فعال کردن Camera Access

امکان دارد دلیل وجود مشکل در وبکم، تنظیمات نادرست پیکر بندی شده باشد و وبکم را در تنظیمات حریم خصوصی غیرفعال کرده باشد.

• در کادر Search ویندوز، عبارت Camera Privacy را تایپ کنید.

• مطمئن شوید گزینه های Camera access و Let appsaccess your camera تیک خورده باشند.

• اگر تیک نداشتند با کلیک روی آن ها تیک دارشان کنید.

 

فعال کردن سوئیچ

در شمار اندکی از سیستم ها کلید روشن خاموش برای وبکم تعبیه شده است که باید پس از نصب وبکم روی کامپیوتر، از روشن بودن آن مطمئن شوید.

 

غیرفعال کردن آنتی ویروس

بعضی از برنامه های آنتی ویروس دارای تنظیمات حریم خصوصی هستند که از دسترسی برنامه های کامپیوتر به دوربین جلوگیری می کنند. آنتی ویروس را به صورت لحظه ای غیرفعال کنید و وب کم را تست کنید. اگر مشکل از آنتی ویروس بود، باید در تنظیمات برنامه آنتی ویروس خود جست و جو کرده و اجازه دسترسی دوربین را بدهید.

 

آپدیت ویندوز

به روزرسانی های ویندوز عموما بروز رسانی های درایور و رفع باگ هارا به همراه دارد. می توانید برای رفع مشکل وبکم، به روزرسانی در دسترس را  روی سیستم خود نصب کنید.

 

غیرفعال و فعال کردن وبکم در ویندوز11

فعال کردن مجدد وبکم راه موثر دیگریست که بسیاری از مشکلات اساسی را که مانع کارکردن دوربین می شود را برطرف می کند.

• به کنسول Device Manager وارد شوید.

• در قسمت Camera وبکم خود را مشاهده خواهید کرد.

• روی درایور وبکم کلیک راست کرده و Disable Device را بزنید.

• گزینه Yes را بزنید.

• دوباره روی درایور راست کلیک کرده و گزینه Enable Device را بزنید.

و در آخر اگر همه ی روش های فوق را امتحان کردید اما مشکل وب کم شما در ویندوز11 حل نشد به احتمال زیاد ایراد از خود وبکم است ممکن است مشکلات سخت افزاری داشته باشد.

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 آقای شکیب

:: برچسب‌ها: حل مشکل وب کم , حل مشکل وبکم , روش های حل مشکل وبکم در ویندوز11 , نحوه حل مشکل وبکم در ویندوز11 , دلایل مشکل داشتن وب کم , دلایل به وجود آمدن مشکل در وبکم , مشکلات وبکم , مشکل وبکم در ویندوز11 , چرا دوربین در ویندوز۱۱ کار نمیکند , دلایل کارنکردن دوربین در ویندوز11 , آموزش روش های حل مشکل وب کم در ویندوز11 , مشکل وبکم ویندوز11 , علت کارنکردن وبکم , کارنکردن وبکم در ویندوز11 , ,

9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1856
بازدید دیروز : 1342
بازدید هفته : 3198
بازدید ماه : 16076
بازدید کل : 1232909
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com