عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 8 / 5 / 1399
بازدید : 9702
نویسنده : برقبانی

در بسیاری از موارد، هنگام نصب ویندوز جدید در کامپیتر و یا لپ تاپ ممکن است با خطای GPT و یا خطای MBR برخورد کرده و نتوانسته باشید ویندوز را نصب کنید.

” Windows Cannot Be Installed On This Disk.‎ The Selected Disk is Of The GPT Partition Style ”

" Windows Cannot Be Installed On This Disk.‎ The Selected Disk has an MBR Partition table.‎ On EFI systems, Windows can only be installed to GPT disks "

برای نصب ویندوز بر روی دستگاه خود لازم است اطلاعات کاملی در مورد هارد دستگاه و قابلیت پشتیبانی ویندوزهای UEFI داشته باشید. هارد دیسکها در دو فرمت GPT (مخفف Guid Partition Table) و MBR (مخفف MAster Bootable Record) وجود دارند. در صورتی که هارد شما از نوع GPT باشد، مادربرد دستگاه از UFEI پشتیبانی می کند و در غیر اینصورت می بایست در تنظیمات بوت ویندوز، از قسمت Boot Menu گزینه Legacy OPROM Only را انتخاب کنید و در انتها از روی کیبورد کلید F10 را برای ذخیره تغییرات بزنید.

تغییر تنظیمات بایوس از UEFI به Legacy برای تبدیل حالت بوت از GPT به MBR:

در صورتی که با ارور زیر در هنگام نصب ویندوز مواجه شدید، مراحل زیر را انجام دهید.

jb-gpt-partition-error_0.jpg

۱- کامپیوتر را خاموش کرده و از نو راه اندازی کنید.

۲- با نمایش لوگوی مادربرد از روی کیبورد کلید Delete و یا F2 را فشار دهید تا وارد پنجره تنظیمات BIOS شوید.

۳- در پنجره باز شده منوی Boot را انتخاب کنید.

۴- از قسمت Boot Mode گزینه Legacy BIOS ( یا مشابه آن) را انتخاب کرده و کلید Enter را فشار دهید.

۵- در انتها از روی کیبورد کلید F10 را فشار دهید و Yes را انتخاب کنید. حال می توانید به نصب ویندوز بپردازید.

 

تغییر تنظیمات بایوس از Legacy به UEFI برای تبدیل حالت بوت از MBR به GPT:

در صورتی که با ارور زیر در هنگام نصب ویندوز مواجه شدید، مراحل زیر را انجام دهید.

jb-windows-setup-mbr_0.png

۱- کامپیوتر را خاموش کرده و از نو راه اندازی کنید.

۲- با نمایش لوگوی مادربرد از روی کیبورد کلید Delete و یا F2 را فشار دهید تا وارد پنجره تنظیمات BIOS شوید.

۳- در پنجره باز شده منوی Boot را انتخاب کنید.

۴- از قسمت Boot Mode گزینه UEFI Only ( یا مشابه آن) را انتخاب کرده و کلید Enter را فشار دهید.

۵- در انتها از روی کیبورد کلید F10 را فشار دهید و Yes را انتخاب کنید. حال می توانید به نصب ویندوز بپردازید.

 

بر گرفته از سایت جی بی تیم

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 آقای شکیب

:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ویندوز 7 , ویندوز 8 , ,
:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , ویندوز 7و8و 10 ,
تاریخ : 20 / 4 / 1399
بازدید : 8178
نویسنده : برقبانی

رفع مشکل Windows Explorer is Restarting ویندوز ۱۰ ، ۸ و  ۷

How To Fix Windows File Explorer Crashes, Freezes Or Has Stopped Working

اکسپلورر فایل ویندوز در سیستم عامل ویندوز به شما کمک می کند تا فایل ها، پوشه ها و سایر اطلاعات موجود در کامپیوترتان را جستجو کنید. گاهی اوقات در همین حین مشکلاتی رخ می دهد و اکسپلورر ویندوز هنگ می کند. برای حل این مشکل ساده ترین راه ریستارت کامپیوتر است.  اما شما نیازی به چنین راه حل وقت گیری ندارید. شما می توانید با استفاده از یک ترفند کوچک مشکل هنگ کردن اکسپلورر ویندوز را حل کنید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

نکته : به یاد داشته باشید که اگر اکسپلورر ویندوزتان هنگ کرده باشد ممکن است نتوانید به دکمه پاور در صفحه دسترسی داشته باشید. شما می توانید از دکمه های Ctrl + Alt + Delete برای ریستارت کامپیوتر خود استفاده کنید.

نحوه حل مشکل هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

برای حل مشکل هنک کردن اکسپلورر ویندوز شما باید تسک منیجر را باز کنید. برای باز کردن task manager دکمه های Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید. در بالای پنجره روی سربرگ Processes کلیک کنید. در لیست برنامه، Windows Explorer را پیدا کنید. روی نام برنامه کلیک کنید. در گوشه پایین- سمت راست پنچره taskmanager روی Restart کلیک کنید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

در حالی که اکسپلورر ویندوز دوباره راه اندازی می شود، کل صفحه نمایش شما سیاه می شود. هر برنامه یا سندی که باز کرده اید باید بعد از راه اندازی مجدد در دسترس باشد، اما هر کاری که در برنامه ویندوز اکسپلورر انجام داده اید، از بین می رود.

متوقف شدن اکسپلورر فایل ویندوز

اول از همه اطمینان حاصل کنید که ویندوز شما به روز است. بعد کامپیوتر خود را برای بدافزارها اسکن کنید. اگر شما یک لپ تاپ ویندوز ۷/۸/۱۰ تازه را خریداری کرده اید شاید برخی از نسخه های از قبل نصب شده با explorer.exe  تداخل داشته باشند. این نسخه های ناخواسته را حذف کنید.

حل مشکل ارور Windows explorer is restarting

ببینید ریستور سیستم مشکل شما را حل می کند. با ریستور کردن سیستم شما به حالت قبلی باز خواهد گشت. شما می توانید از ۱۲ روش تعمیر و رفع مشکل کار نکردن System Restore ویندوز برای حل مشکل هنگ کردن اکسپلورر ویندوز استفاده کنید.

نکاتی برای برطرف کردن مشکلات System Restore در ویندوز

رفع ارور Windows Explorer is Restarting با خط فرمان

برای حل مشکل هنگ کردن اکسپلورر ویندوز می توانید check disk را اجرا کنید. شما می توانید در command prompt  دستور chkdsk /f /r را اجرا کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید پست اجرای Check Disk در ویندوز را مطالعه بفرمایید.

نکاتی برای برطرف کردن مشکلات System Restore در ویندوز

مشکل هنگ کردن ویندوز اکسپلورر در ویندوز ۷

پنل پیش نمایش را در اکسپلورر فایل غیرفعال کنید و ببینید آیا به شما کمک می کند. برای غیرفعال کردن پیش نمایش مسیر Organize > Layout > Preview Pane را طی کنید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

رفع هنگ ویندوز اکسپلورر

Thumbnails را غیرفعال کنید. برای انجام این کار روی منوی tools کلیک کنید. بعد Folder Options را انتخاب کنید. سربرگ view را انتخاب کنید. حالا گزینه Always show Icons, never thumbnail را پیدا کنید و آن را از حالت انتخاب خارج کنید. بعد روی OK کنید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

غیرفعال کردن DEP برای حل مشکل هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

ویژگی DEP را غیرفعال کنید. Data Execution Prevention (DEP) که به معنای پیشگیری از اجرای داده ها است یک ویژگی امنیتی است که می تواند از خرابی سیستم شما در برابر ویروس ها و سایر تهدیدات امنیتی جلوگیری کند. برای غیرفعال کردن DEP برنامه command prompt را باز کنید و کد زیر را در آن کپی پیست کنید:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

شما می توانید قابلیت Command Prompt Here در کلیک راست ویندوز۷ فعال کنید.

حل مشکل Windows explorer has stopped working

پوشه ویندور را در یک فرایند جداگانه راه اندازی کنید و ببینید این کار به شما کمک می کند. برای انجام این کار اکسپلورر ویندوز را باز کنید روی Organize کلیک کنید. مسیر Folder & Search Options > View   را طی کنید. به قسمت Advanced Settings بروید. حالا Launch folder windows in a separate process را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

حل مشکل فریز شدن explorer.exe در ویندوز ۷

افرونه های نصب شده مقصر هستند و باعث هنگ شدن اکسپلورر ویندوز می شود. پس آنها را غیرفعال و یا حذف کنید. اغلب پسوندهای ۳rd-party shell می توانند باعث هنگ کردن اکسپلورر ویندوز شوند. برنامه ShellExView را دانلود کنید .بعد روی برنامه مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه disable selected items را انتخاب کنید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

این برنامه به شما اجازه می دهد برنامه های مشکوک را مشاهده و غیرفعال کنید. با استفاده از روش آزمایش و خطا می توانید برنامه های افزونه را شناسایی کنید و هر کدام از آنهایی که مشکل ایجاد می کنند را حذف کنید.

Windows Memory Diagnostics برای مشکل ارور has stopped working در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

ابزار Windows Memory Diagnostics را اجرا کنید تا مشکلات احتمالی حافظه از جمله آزمایش دسترسی تصادفی حافظه بر روی کامپیوترتان بررسی شود. برای دسترسی به این ابزار در کادر جستجوی start عبارت memory را تایپ کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار پست استفاده از Windows Memory Diagnostics Tool را مطالعه فرمایید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

بررسی مشکل استاپ شدن اکسپلورر ویندوز در حالت Safe Mode

ویندوز را در حالت Safe Mode اجرا کنید و بررسی کنید ببینید مشکلتان برطرف شده است یا نه. اگر مشکل برطرف شده است احتمالا برخی از برنامه ها با اکسپلورر ویندوز تداخل ایجاد می کند. Boot clean را اجرا کنید و سعی کنید برنامه های اخلال گر را پیدا کنید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

آموزش رفع هنگ ویندوز اکسپلورر

درایورهای قدیمی می توانند باعث هنگ شدن اکسپلورر ویندوز شوند. درایورهای خود را بروزرسانی کنید.

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

رفع خطای has stopped working در ویندوز با sfc

sfc /scannow را اجرا کنید. برای این کار command prompt را باز کنید و عبارت sfc /scannow را تایپ کنید. در آخر اگر چک کننده فایل سیستم خواست که سیستم را ریبوت کنید آن را ریستارت کنید. با این کار فایل های سیستمی خراب تعویض می شوند

 

هنگ کردن اکسپلورر ویندوز

برگرفته از سایت انزل وب

 

*تماس با امداد رایانه* از طریق تلفن ثابت بدون نیاز به گرفتن کداستان یا شهر امداد رایانه مشهد 9095110511 در صورتی که از استانهای دیگر تماس می گیرید با این شماره تماس بگیرید و نصف هزینه را پرداخت کنید. 09159707245 آقای شکیب

:: موضوعات مرتبط: ویندوز , ویندوز XP , ویندوز 7 , ویندوز 8 , ,
:: برچسب‌ها: امداد رایانه , رایانه کمک , کمک رایانه , رفع مشکلات کامپیوتری , توقف ویندوز اکسپلورر ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1329
بازدید دیروز : 1342
بازدید هفته : 2671
بازدید ماه : 15549
بازدید کل : 1232382
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com